Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een eos 1000D met een efs 17-85 objectief. Ik wil wat meer zoom hebben voor het strand en in de duinen. welke lens adviseer je me?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
570

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

U zou kunnen kiezen voor een 18-200 mm lens. Deze lens heeft een groot bereik en maakt uw huidige objectief min of meer overbodig.

Als u nog wat meer zoom wil hebben, dan zou u voor een 70-300 mm lens kunnen kiezen. Houdt wel in dat u af en toe van lens moet verwisselen.

Wisselen van lens is simpel en gaat snel. Nadeel van wisselen is wel dat u altijd wel moet voorkomen dat er stof op lens en in body terecht komt. In de buitenlucht is het dus soms even niet mogelijk, om van lens te verwisselen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Makkelijke vraag, maar heel moeilijk om je een goed advies te geven.
Het ligt eraan wat je zelf wilt, ga je voor zoombereik, met risico van een kwaliteitsvermindering, of ga je bijvoorbeeld voor een lichtgevoelige lens.
Ik zou persoonlijk voor een lage f waarde kiezen van 2.8 en dan kom je uit op een 70-200.
Ga je op F3.5 zitten heb je oa keuze uit een 18-200 (uitgaande van org Canon lenzen).
Maar goed het ligt ook erg aan je gebiedsvoorkeur qua fotografie.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een tweede body om zo op het strand niet constant te hoeven wisselen met een hoog risico op stof en zand op de sensor.

Ik zou je vraag eens op wat fotografieforums plaatsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding