Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn die kuilen in bebosd gebied?

Soms als ik door bebosd gebied loop kom ik kuilen tegen. Het lijkt door de mens gegraven te zijn en het lijkt er op dat er 1 of 2 mensen in passen. Ik woon in Groningen. Wellicht zijn het schuttersputjes geweest. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik dacht dat het iets met de brandweer te maken had maar wat precies weer ik niet, in ieder geval geen schutterputjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige honden kunnen ook geweldige kuilen graven. Dat heb ik zelf gezien. Zou dat kunnen zijn wat je ziet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen mogelijk kuilen zijn uit de 2de wereldoorlog. Bij mij in de buurt is een natuurgebied met allemaal kleine en grote gaten, meeste zijn meertjes geworden.
Dit zijn allemaal bomkraters, de kleine zijn van landmijnen en granaten, de grote van grote bommen die gedropt werden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Eenidee: In het bos kom je naast de weg wel gegraven gaten tegen die bedoeld zijn om te voorkomen dat het pad bij regenval (langdurig) onder water komt te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding