Wat zijn die kuilen in bebosd gebied?

Soms als ik door bebosd gebied loop kom ik kuilen tegen. Het lijkt door de mens gegraven te zijn en het lijkt er op dat er 1 of 2 mensen in passen. Ik woon in Groningen. Wellicht zijn het schuttersputjes geweest. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Antwoorden (4)

Ik dacht dat het iets met de brandweer te maken had maar wat precies weer ik niet, in ieder geval geen schutterputjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige honden kunnen ook geweldige kuilen graven. Dat heb ik zelf gezien. Zou dat kunnen zijn wat je ziet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen mogelijk kuilen zijn uit de 2de wereldoorlog. Bij mij in de buurt is een natuurgebied met allemaal kleine en grote gaten, meeste zijn meertjes geworden.
Dit zijn allemaal bomkraters, de kleine zijn van landmijnen en granaten, de grote van grote bommen die gedropt werden.
12 jaar geleden
Eenidee: In het bos kom je naast de weg wel gegraven gaten tegen die bedoeld zijn om te voorkomen dat het pad bij regenval (langdurig) onder water komt te staan.