Wanneer zit je in een sleur?

Zoals de vraag hier al boven duidelijk maakt.. wanneer verkeren wij in een sleur?
Je zit elke dag tog wel in een soort sleur?
Wanneer spreken wij dus van een echte sleur en is een sleur slecht of zijn er ook goede sleuren?

Toegevoegd na 9 minuten:
Hoe noemen we de goede sleuren dan routines waarin wij ons goed voelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
8.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tog= toch :-) sms taal he?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig :-)

Het beste antwoord

Ik denk dat in het woord "sleur" sowieso iets negatiefs zit.
Er zijn mensen die een bepaalde routine hebben bij dingen en daar prima bij gedijen. Zij zullen dit dus ook als zodanig betitelen (routine). Pas wanneer je je er zelf aan stoort, zul je het een "sleur" gaan noemen. Dus een sleur kan ook van alles zijn. Iedere routine die voor jou vervelend is, zou je een sleur kunnen noemen.
B.v. je werk, je dagindeling, je zorg voor de kinderen, de dagelijkse klusjes, je sexleven en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

grappige uitdrukking "goede sleuren" :-D

ik denk dat je in een sleur zit als dag in dag uit hetzelfde gebeurd in je leven. dezelfde routine, dezelfde handelingen. je zit inderdaad elke dag in een sleur. alleen kun je er wel wat aan doen om elke dag die sleur even te doorbreken door iets anders te doen. als je geniet van de dingen die je doet is het wel een goede sleur denk ik. zodra het je gaat tegenstaan is de sleur wat slechter ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iets altijd en elke dag maar weer hetzelfde is en je je er eigenlijk bij begint te vervelen dan is het een sleur.

Je baan zonder uitdaging, je sexleven, je relatie etc kunnen allemaal een sleur worden

Ik geloof niet dat er een positieve sleur bestaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
(er is voor sommige mensen één positieve sleur en dat is de sleurhut grapje!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer is je sexleven of relatie in jou ogen dan een sleur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je je niet meer voor elkaar interesseert
en sex een daad wordt van "ff snel" dan hebben we dat ook maar weer gehad
06.40 wekker loopt af
07.00 gedoucht en ontbijt
07.30 in de auto
08.00 in de file
09.00 op je werk
12.30 pauze
17.00 in de auto
17.30 in de file
18.00 thuiskomen
19.00 maaltijd gehad, kklusjes in en om huis
20.00 tv aan, kop thee
23.00 naar bed

Vrijdagavond:
23.05 vrijen
23.30 slapen

Zoiets????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dit noem je jou routine of jou sleur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergat er nog 'En dit elke dag!' bij te zetten! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus is het dan jou routine of jou sleur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet die van mij gelukkig.. gewoon zo bedacht..
Het is de tragiek van de mens, dat veel dingen zich iedere keer herhalen. Dat is inherent aan het leven zelf.
De kunst is, te proberen hier boven uit te stijgen en een zinvolle invulling aan het leven te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betekenis van sleur is gedachteloos gevolgde gewoonte.
Dus probeer iedere dag na te denken bij de dingen die je hebt, de gewoontes die je volgt, en probeer er af en toe eens variatie in aan te brengen.
Dan hoeft het woord sleur niet zo'n negatieve lading te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele andere kijk maar wel erg positief! +1
Wanneer vindt je iets een sleur? Wanneer kom je tot de conclusie dat je in een sleur terecht bent gekomen? Ga je ieder half jaar reizen, dan is dat eigenlijk ook een sleur…maar toch wordt dat niet zo gezien.

Wordt sleur en burgerlijk niet een beetje door elkaar gehaald over het algemeen. Is het burgerlijk om iedere zondagavond bij je schoonouders te zitten, of is het sleur? Is het per definitie ook direct iets waar je wat aan moet doen?

Pas wanneer je je realiseert dat je niet blij met de dingen die je doet wordt het lastig. Dan moet je actie ondernemen en er iets aan doen. Niemand anders zal dit voor je doen namelijk. Maar als iemand zich comfortabel voelt bij een eventuele sleur of mogelijke burgerlijkheid? Dan is er toch niks aan de hand? Het is misschien niet het spannendste wat je kan doen, maar moet dat altijd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een (fijn) vast ritme kan een sleur worden als de lol er vanaf gaat.
Sommige dingen worden nu eenmaal saai na een tijdje helaas, omdat ze elke keer weer (moeten) gebeuren.
Misschien iets veranderen aan het ritme of een nieuwe uitdaging zoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sleur wordt pas een sleur als je er last van hebt. Zonder dat heet het een zekerheid.