Stel ik blaas een ballon op. Hoe lang duurt het voordat deze knalt ?

Toegevoegd na 3 minuten:
edit: sorry, vergeten te melden. ik knoop de ballon dicht en leg hem ergens neer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.7K

Het beste antwoord

Onze kinderen hebben regelmatig opgeblazen balonnen. Kapot maken doen ze nooit. Ze blijven dus gewoon liggen. Na soms wel een paar weken is de ballon dus heel langzaam leeggelopen. Soms met een paar dagen maar meestal duurt het veel langer voor de ballon leeg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is afhankelijk van jouw longcapaciteit, de ballon en het aantal teugen dat je perminuut geeft.
Hij knalt als de overdruk in de ballon hoger is dan de sterkte van de ballon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voorband van mijn oude fiets knalde laatst wel erg snel....wat een knal geeft dat zeg.....
Maar ja hoe groot is de ballon en hoe hard kan jij blazen.....
dat is de vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niemand met zekerheid zeggen, iedereen die blaast met een bepaalde druk en inhoud, maar ook niet elke ballon is even sterk. Dus daar zijn veel te veel variabelen voor om dat te vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt ervan af... Je kunt makkelijk in 1 minuut zo´n ballon kapot blazen, maar je moet de truc kennen...

Zo kun je ook een plastic waterkruik opblazen, als je de truc maar kent...

En die is pomp met je mond, de tong pomp als het zwaar wordt... En bij een kruik is het begin het lastigst en bij een ballon het einde...

Maar pomp met je tong in de mond als het moeilijk wordt... Je moet het even weten dan dan knalt hij, bollon of kruik...

Toegevoegd na 1 uur:
Op de aanvulling van je vraag dit: Hij zal langzaam leeglopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, n.a.v. je toevoeging. De meeste ballonnen knappen niet als je ze opgeblazen weglegt en er niet meer aankomt.
Het rubber is is niet 100% luchtdicht, dus loopt ie heel langzaam leeg. In een paar dagen is ie weer klein.
14 jaar geleden
Dat hangt er van af hoe groot de ballon is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hem goed weglegd knalt hij niet maar loopt langzaam leeg.