Word je gelukkig van elke dag sex?

kennissen van mij beweren dat hun relatie zo goed is doordat zij elke dag sex hebben. ook als zij ongesteld is ziek is of weet ik veel wat.
is dit broodje aap of kan ik aannemen dat dit waar is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
máár één keer per dag???

Het beste antwoord

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dat je reinste onzin is. In de periode dat ik nog elke dag sex had, was ik echt niet per definitie gelukkiger dan nu en lag het al helemaal niet dááraan. Sterker nog, als je meer interesses en hobby's hebt, hetzij gezamenlijk hetzij ieder individueel, en de eerste spanning is er af, maar je wilt toch koste wat het kost elke dag sex blijven hebben, wordt het een verplicht nummer, en voor je het weet gaat de kwaliteit sterk leiden onder de kwantiteit.

Zonder op de details in te gaan, moet ik er eerlijk gezegd niet an dénken dat we het nog steeds élk dag zouden (moeten) doen. Het is een leuke gezamelijke activiteit, maar ik zou geen enkele gezamelijke activiteit dágelijks willen ondernemen, hoe leuk die ook is. Dan wordt het en routinetaak, en dan stomp je af.

Ik weet niet hoe lang dat stel kennissen al bij elkaar is, maar als het meer is dan pakweg 7, 8 jaar, staan ze je OF glashard voor te liegen om 'stoer' te doen, of hebben ze écht een grondig gebrek aan andere interesses. De meeste stellen schroeven ruim vóór die tijd de frequentie al aardig naar beneden. Zonder daaronder overigens ook maar enigszins te lijden of tekort te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer helemaal goed,plusje!

Andere antwoorden (23)

ik denk dat ook in dit geval geldt: Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. oftwel: ik zou gelukkiger worden van 2 keer per week supergoede sex dan elke dag geklungel.
Daarbij, als ik ongesteld ben zou ik (zeker de 1e en 2e dag) niet zo gelukkig van de troep worden..
het is een beetje broodje aap verhaal. je relatie is echt niet alleen goed door elke dag sex. Als dat zo zou zijn zit er toch iets niet helemaal goed en kan die relatie echt niet lang duren.
Misschien is het een beetje opschepperig bedoelt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boolshit. Elke dag sex hebben betekend dat je over periode helemaal geen zin meer in sex hebt. Men krijgt op het gevemoment gewoon zat waarmee hij/zij bezig is. Het lijkt gewoon op een broodje aap... Maar je weet ma nooit kan ook waar zijn. Je kan het altijd uit proberen en de uitslag zelf zien hihi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, elke dag goede sex zal ik toch niet zat raken :-) maar een dag rust is gewoon ook goed. En als je ongesteld bent of ziek zou ik het toch even overslaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker. Het was maar een grapje met uitproberen. This niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Babyfaced: Lees mijn antwoord eens... Ik probeer dit al jaren uit en het bevalt me prima...
Hun relatie is zo goed doordat ze elke dag seks hebben.
Maar je kunt het ook anders beredeneren:
Omdat hun relatie zo goed is, hebben ze elke dag seks.
En wat de ongesteldheid betreft, beweert men dat een goede zeeman ook de Rode Zee bevaart.
Hoe dan ook, hardlopers zijn doodlopers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zeggen mensen altijd omdat het gras bij hun groener moet lijken dan bij een ander, ik hoor altijd mensen opscheppen over sex en ze klagen nooit dus..

ik zou echt niet elke dag sex nodig hebben om gelukkig te zijn, haha het mag wel maar ik heb er ook respect voor als iemand moe zijn na een dag zware lichaamelijke arbeid. ik houd van intimiteit , dat is voor mij belangrijker dan sex eigenlijk. alles mag en geen verplichtingen, om de dag is ook prima.

Toegevoegd na 10 minuten:
in het eerste jaar van de relatie is het ook weer anders dan dat je een aantal jaren samen bent.

Toegevoegd na 39 minuten:
mag ook nog wel om de 2 dagen uiterlijk ;-) hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het een broodje aap verhaal is.
Een relatie is als het goed is veel meer dan alleen seks. Zeker als een van twee zich lichamelijk wat minder voelt, kan ik me niet voorstellen dat je je dan beter gaat voelen door seks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks is een van de beste genezers. Door de seks komt endorphine vrij, een stof die pijnstillend werkt: hoofdpijn? lekker vrijen, dan is het snel over!!!
Er zijn mensen die hun hele leven niet buiten hun stad of dorp komen en gelukkig zijn, er zijn mensen die zeggen gelukkig te worden van iedere dag bidden, mediteren, sporten, chocolade eten of werken. Er zijn mensen die gelukkig zijn en een leven lang geen sex hebben en er zijn mensen die zeggen zich gelukkig te voelen als ze muziek horen. Kortom, ieder mens is anders en ervaart 'gelukkig zijn' op zijn eigen wijze.

Met andere woorden, misschien worden deze mensen wel degelijk gelukkig van elke dag sex, maar dit wil helemaal nog niet zeggen dat dit voor iedereen geldt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of ze nog andere hobby s hebben en of ze ook nog werken.Elke dag sex ?Ja dat deed ik toen ik nog in de twintig was ,ik werkte halve dagen en de jongen was toen werkeloos .Maar of dat op de lange duur ook zo is dat vraag ik me af.
Je kunt inderdaad een poos helemaal verslaafd zijn aan elkaar .Meer kan ik het eigenlijk niet noemen.De theorie dat ze daarom zo gelukkig zijn met elkaar doet mij het vraagteken zetten of ze anders dan niet gelukkig zijn met elkaar.Dus wanneer er later iets gebeurt of als een van de twee geen zin in sex meer heeft dan moet het stel dus uit elkaar omdat dan de relatie niet meer goed is.
Ik vind zelf dat er in een relatie veel meer komt kijken dan elke dag sex,die tijd heb ik gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag seks? Mwah, lijkt me nou ook niet echt wat, gaat bijna op een verplichting lijken. Soms heb ik ook wel eens eventjes geen seks om mijn vriendin weer eventjes te prikkelen en uit te dagen, dit gebeurd natuurlijk wel met een knipoog. Maakt het weer spannend, seks is voor mij uiteindelijk een spel van geven en nemen. Hoevaak je seks hebt is voor mij niet belangrijk, zolang het maar spontaan is. Soms is dat om de dag, soms 1x in de week. Mij maakt het eigenlijk niet uit, los van de seks zij er een hele hoop andere manieren om intiem te zijn en daar gaat het voor mij om in een relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ervaring mee. Het maakt tijdelijk gelukkig. na ongeveer anderhalf jaar meerdere keren per dag, kwam ineens onverwacht het tegenovergestelde ( zo goed als nooit meer. )( Na de geboorte van mijn eerste zoon.{ tweede zoon bij huidige vrendin}.) Gevolg: veel ruzie, uiteindelijk scheiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sex is iets wat er bij hoort maar moet zeker niet de drijfveer zijn. Een knuffel, een aanraking is in mijn ogen veel belangrijker. Wij hebben zelf door omstandigheden een paar keer langdurige tijd geen sex kunnen hebben ( vloeien na bevalling, baarmoederoperatie) en dat is nooit een issue geweest omdat onze relatie sterk is en gebaseerd op liefde. En nu hebben we soms 3 keer per week sex en dan anderhalf week niet, het is maar net hoe we ons voelen en in de mood zijn, geen verplichting dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken ook mensen die dat zeggen, maar het lijkt mij een vorm van sleur ( elke dag hetzelfde)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me sterk. dus als je een slechte relatie hebt, en je gaat elke dag sex hebben word je relatie goed. het lijkt dan meer op een verplichting om je relatie goed te houden. in mijn eigen relatie is het in ieder geval andersom

onze relatie is niet goed DOORDAT we elke dag sex hebben...
wij hebben elke dag sex DOORDAT onze relatie goed is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat er stellen zijn die daar gelukkig van (denken te) worden. Het is voor iedereen anders denk ik.

Voor mezelf zou ik het een beetje sneu vinden als ik nergens anders gelukkig van zou kunnen worden. Er is zoveel meer dan sex.

Bovendien bestaan er alleen geluksmomenten. Ik denk niet dat je continue gelukkig kan zijn. Dus als je nergens anders gelukkig van wordt dan van sex, dan kan ik me voorstellen dat je veel geluksmomenten (orgasmen) nodig hebt om jezelf gelukkig te voelen.

Gelukkig voel ik me gelukkig van kleine dingen, zoals de hond die je komt begroeten, de kat die zich spinnend laat aaien, kinderen die genieten van het spelen, en ga zo maar door. Sex levert een bijdrage, maar elke dag lijkt me ook zo'n sleur worden. Wat mij betreft moet het iets bijzonders blijven en niet zoiets als eten en drinken wat je elke dag doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet,maarwat ik wel denk,dat deze mensen ses met liefde verwarren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is al veel over gezegd maar ik mis nog iets.

Het is zo dat wanneer je samen de liefde bedrijft dat er (kortstondig) hormonen worden nagemaakt die je een gevoel van verliefdheid (terug)geven. Dit maakt uiteraard gelukkig.

Het probleem is echter dat het effect steeds kleiner wordt naarmate je het meer doet. Dit is te vergelijken met een drugs verslaafde die een steeds grotere dosis nodig heeft.

Persoonlijk heb ik ook liever minder vaak maar hele goede seks. Ik kan me niet voorstellen dat als je het elke dag doet dat het op een gegeven moment geen droog op en neer bewegen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin!. Heb echt niet elke dag sex met mn man, sterker nog, soms sinds er wel een maand tussen. So what! Geluk hangt echt niet van sex af. Er zijn heel andere dingen waar je geluk ook van afhangt, gezondheid, wederzijds respect, communicatie....Ze hebben zelfs sex als zij ziek of ongesteld is? Dan heeft de mannelijke kennis je dit verhaaltje op de mouw gespeld zeker? Geloof er maar niks van. Een relatie is echt niet slecht als je niet zoveel sex met elkaar hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sex mag dan wel lekker zijn maar niet alles ik ongestelt ben.
en elkedag had ik ook eerst nu om de 2dagen of ook wel eens langer niet is helemaal niet erg dan is het ook weer fijner dan alles je het elkedag zou doen
de zin gaat er af als je het elkedag doet.
het moet wel leuk blijven he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook tijdelijk die ervaring gehad, maar na een tijdje kwam het mijn neus uit (figuurlijk dan). Ik kreeg het gevoel van relativering (Vooruit met de geit, daar gat Wim weer...), en dat is dodelijk voor de opwinding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan of je beide die behoefte hebt. Ook wij hebben iedere dag seks (in het weekend en in de vakantie zelfs 2 keer) en wij zijn daar erg gelukkig mee, maar als je die behoefte niet hebt zal het je niet gelukkiger maken lijkt mij. Dan is het een sleur, een verplichting waar je alleen maar ongelukkiger van wordt.

Ik denk dat het het beste voor je relatie is als je beide gewoon even veel behoefte aan seks hebt, of dat nu 3 keer per dag is of 3 keer per jaar, dat doet er niet toe.
Zoals je misschien wel weet doen zich vaak problemen in relaties voor doordat de een meer behoefte heeft aan seks dan de ander. Ik heb gelukkig iemand gevonden waarmee dat op één lijn ligt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb nu even de reacties van anderen gelezen en wil nog even toevoegen dat wij beide werken, we samen 4 kinderen hebben in de puberleeftijd, en daarnaast ook nog hobbies, zowel gezamelijk als apart. Bij ons zit er 24 uur in een dag...
De seks is geen verplichting, maar gewoon een prettige afsluiting van een dag vol stress en geregel. Het helpt ons beide om heerlijk te slapen. In het weekend en in de vakantie is het dan ook nog eens een heerlijke manier van wakker worden en de dag te beginnen.

Het is echt geen broodje aap, maar heeft dus wel met je behoefte te maken. En net als er niet zo heel veel mensen zijn die helemaal geen behoefte hebben aan seks zijn er ook niet zo heel veel mensen die extreem veel behoefte hebben aan seks. Maar daarom zijn ze er nog wel hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie zijn echt happy +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Goldenten: Meestal wel ja... ;-)
ik zeg altijd ze kunnen uitvinden wat ze willen maar sexxen blijf ik erbij doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goed antwoord. Die ga ik gebruiken, met jouw goedvinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor ga je gang
nee je kunt beter 1 of 2 keer per week goede sex hebben als iedere dag slechte sex.dat je dan samen in bed ligt en dan denk moeten we weer.een paar jaar later lig je als een zoutzak terwijl de ander bovenop ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het geen verplichting is, is sex prettig, lekker en leuk. En als je je prettig, leuk en lekker voelt ben je tevreden. Sex is goed voor je. Dus ook iedere dag.
Er zijn ook mensen die iedere dag sporten.

Sex tijdens ongesteldheid of ziekte kan juist heel prettig zijn omdat er hormonen vrij komen (endorfines en adrenaline) waardoor je je prettiger voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is m.i. onzin dat een relatie goed is/blijft door iedere dag sex te hebben. je kan met sex niet je problemen oplossen.
Feit is wel dat door het hebben van sex er hormonen vrij komen waardoor je je (lichamelijk en psychisch) beter voelt en zelfs het verliefde gevoel weer terug komt.
Iedere dag sex is dus wel goed voor je gezondheid en je relatie.

Het grootste risico voor iedere dag sex is dat het een sleur wordt en/of als een verplichting aan gaat voelen. Onthoud echter dat het niet iedere dag een uur hoeft te duren. En als je partner eens geen zin heeft verwen hem/haar dan eens extra.
Wat betreft de ongesteldheidsperiode; er zijn ook andere manieren om sex te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Met als toevoeging van mij: andere manieren van seks kan altijd en tijdens de menstruatie kan de 'normale' manier ook gewoon zonder problemen.