Heb je nog een leuke/wijze/opbeurende uitspraak/citaten?

Van een bekend persoon of gewoon zelf bedacht?
Lijkt me welleens leuk om al die citaten bij elkaar te hebben!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan bundelen en met onze ideeen de eer en het geld opstrijken zeker? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hilarisch voorbeeld uit een CDA folder: Als moderne christelijke party staat het CDA voor een samenleving die dynamisch is, maar toch nergens heen gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy: dan ben je echt wel te laat. Er zijn al zoveel sites met citaten

Het beste antwoord

Vertrouw op God maar zet wel je fiets op slot

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd.

Als het geluk niet bij je aanklopt, moet je een deur plaatsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Vooral die derde vind ik mooi, +1.

Andere antwoorden (25)

Het is beter te sterven op je voeten dan te leven op je knieen

Emiliano Zapata
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fatsoenlijk mens beledigt mij niet,
een onfatsoenlijk mens kan mij niet beledigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Dat vind ik echt een goeie, +1.
Als er iemand is die jou mag beminnen dan ben jij dat zelf wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Alles is winst'.

Wat zoveel wil zeggen als:
Wat je ook meemaakt in je leven, uiteindelijk zal het altijd een ervaring voor jou zijn waar je iets van leert.
Alles is dus winst, hoe ellendig, verdrietig en rot het op het moment zelf ook is.

Soms kom je er vrij snel achter wat je winst is geweest, soms kom je er pas na een half leven achter.

Deze uitspraak is overigens van Jos Brink. Ik heb hem goed gekend en mis hem nog regelmatig.
Een wijs mens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie uitspraak met een mooi verhaal erachter, dikke plus waard!
zondag
14 jaar geleden
Van mij ook +1, want is heel waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm, ik weet niet of ik dat met je eens ben (hoe graag ik het ook zou willen) opervlakkig gezien lijkt het wel te kloppen. maar als je wat langer er over nadenkt, denk ik niet dat hij nog klopt Wat is de winst van:
sexsueel misbruik.
je partner die overlijd.
als kind wonen in een land met oorlog.
Een citaat dat ook betrekking heeft op deze website:

Er is geen vraag zo moeilijk om te beantwoorden als eentje waarvan het antwoord voor de hand ligt.

-- George Bernard Shaw
14 jaar geleden
Neem mensen zoals ze zijn, niet zoals je ze graag hebben wilt....van mijn moeder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld moet rollen, het liefst mijn kant op.

In het leven geldt: Gaan we door of slaan we af?
Maar voor de meesten geldt: Slaan we door of gaan we af?

Als blikken konden doden, hadden ze er vast geen erwten ingedaan.

De dood is òòk niet goedkoop; Het kost je je leven!

Op de Zuidpool kennen ze twee seizoenen; winter en hartje winter.

Beter 1 kogel in je hand dan 10 in je rug.

Iedere dag dronken is ook een geregeld leven.

Het huwelijk kent 3 ringen: De verlovingsring, de huwelijksring en de TEring!

(Zo, nu kan 'ie wel weer effe)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar krijg ik een behoorlijke glimlach van;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die laatste is te grof.
zondag
14 jaar geleden
+1, heel amusante citaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha! geniaal
Immer wenn du denkst es geht nicht mehr komt von irgendwo ein lichtlein her...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
+1 Ist auch ein schones Citat, und Wahr.
MIsschien moet je eens op de volgende site kijken. Ik heb me er net een uurtje enorm geamuseerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
+1, leuke site.
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vandaag onmogelijk lijkt, is morgen alweer verleden tijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie over een balk kan springen, hoeft niet over een strootje te struikelen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter een gat in je sok, dan andersom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reken op wonderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

-Van geld dat we niet hebben kopen we dingen die we niet nodig hebben om indruk te maken op mensen die we niet mogen.

-Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Citaat van een hoogleraar:
De Mexicaanse griep is geen reden om afwezig te zijn, het risico dat je hem oploopt is te groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze slaat ook op deze site:
Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden.

Van mijn moeder, maar is misschien meer een spreekwoord (maar wel heel waar) Help nu uzelf zo helpe u God., maw als je zelf geen actie onderneemt doet God ook niets voor je.
14 jaar geleden
Geluk is niet proberen te krijgen wat je wilt, maar te willen wat je krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gekken kunnen meer vragen dan wijzen kunnen beantwoorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe wat je denkt dat goed is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het licht springt op rood en het licht springt op groen,in Almelo is altijd wat te doen.

Herman Finkers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag.

- Een overdrijving is een waarheid die haar geduld heeft verloren.

- Onder druk wordt alles plat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Never argue with fools, they will take you down to their level and beat you on expericence!

Ludwig Witgenstein
I don't know why we are here, but I am fairly certain it is not to enjoy ourselves

G.W. Leibniz
We live in the best of all possible worlds

Socrates
The unexamined life is not worth living

Gone Baby Gone(2007)
Everyone Wants The Truth... Until They Find It

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn persoonlijke:

Oliver Wendell Holmes, Jr 1841-1935

The right to swing my fist ends
where the other man's nose begins.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Dat zijn hele goeie, +1. Die van Leibniz vind ik overigens erg aanvechtbaar; daar is geen enkel bewijs voor. Wie weet hoeveel leuker een de of andere paralelwereld is.
Kun je rekenen! Reken er dan niet op

Wat gij niet wilt dat u geschiedt
Doe dat ook een ander niet

Spreek zoveel mogelijk de waarheid,
anders moet je zoveel onthouden

Oprecht is echt

Wees trouw aan jezelf

Als je positief in het leven staat,
weet ik zeker dat het met je humeur ook beter gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een smile is een goede style!

Maar het rijmen loopt niet zo lekker.

Zelf bedacht! ©

Ga je er een boekje van maken? (Nieuwsgierig)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ja het zou kunnen, maar nee. Ik vind het gewoon leuk om te lezen wat iedereen voor citaten enzo heeft!