Kan je een pand kraken en deze later op jou naam zetten?

Als je een pand gekraakt hebt en de eigenaar duikt niet op, kan je deze na een tijd met een notaris op jou naam zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een auto openbreekt en erin gaat rijden, en de eigenaar duikt niet op, kan je die auto dan op je naam laten zetten? Het is al bizar dat je in Nederland andermans eigendom mag kraken, het zou wel al te zot zijn als je het definitief zou mogen stelen.

Antwoorden (4)

Nee. Als de eigenaar van de aardbodem is verdwenen, er geen erfgenamen zijn en er geen testament is, dan vervalt het pand aan de Staat der Nederlanden.

Toegevoegd na 9 minuten:
Dus wordt het ook een heel klein beetje van jou ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet.
Dat zou wat wezen zeg!

Hoe kun je in vredesnaam iets op je naam zetten waar je nooit een cent voor hebt neergeteld, illegaal in bent gekropen en dat andermans bezit is?

Holland is smal, maar zo smal gelukkig niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om onroerend goed op je naam te zetten heb je een akte van overdracht nodig. Daar zijn twee partijen voor nodig.
De oude en de nieuwe eigenaar.
14 jaar geleden
Nee, maar als jij een tijdje in een gekraakt pand woont heb je wel rechten. Bijvoorbeeld dat de eigenaar je er alleen uit kan zetten als hij je een passende vergoeding aanbied.