Mijn hondje (shitzu) van bijna 5 maanden is nu loops geworden ,is het zo dat ze dan ook niet meer groeit ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ze groeit nog zeker 4 maanden door - tot 9 maanden. En ook daarna verandert haar lijfje nog - pas bij 1 jaar is ze helemaal "klaar" met groeien. Wél krijg je over niet te lange tijd haar puberteit , als ze je uit gaat testen, en opeens de simpelste opdrachten niet meer "weet"- geduldig en heel konsekwent zijn, en dan komt ook dat weer helemaal goed ;-))
Dit is trouwens het tijdstip, waarop je na moet gaan denken over haar sterilisatie (of niet), omdat een teefje 2 x per jaar loops wordt, en aansluitend 6 weken schijnzwanger is. Dus als je geen plannen hebt voor een nestje, zou een paar weken na haar loopsheid het tijdstip zijn, om een afspraak met de dierenarts te maken - overleg dat even met hem.
Het risico dat ze kanker aan haar borstjes of baarmoeder krijgt is nl. groter, als ze niet gesteriliseerd wordt, en die periode van schijnzwanger-zijn zijn niet de fijnste voor je hond - ze voelt zich dan echt niet "zichzelf"....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Schijnzwangerschap hoeft niet noodzakelijk te volgen op loopsheid. Dan is er nog de mate waarin de schijnzwangerschap verloopt: die kan ook nauwelijks merkbaar zijn. Pas als er melkproductie op gang komt bij een schijnzwangerschap, moet je ernstig een castratie overwegen. In de meeste gevallen zal de schijnzwangerschap dan na iedere loopsheid optreden.
De juiste tijd om een teefje te castreren is rond de 100ste dag na de eerste dag dat ze gebloed heeft. Dan is de hormoonspiegel op het laagste niveau.

Andere antwoorden (2)

nee, ze groeit nog wel door, maar langzamer.
14 jaar geleden
Honden die loops worden groeien zeker nog door, alleen zal dit in een trager temp gebeuren. Het feit dat je hondje van 5 maanden al loops is zegt helemaal niets. Blijkbaar maak je je hier zorgen over, wees gerust komt héél veel voor!