Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik ervoor dat ik me meer thuis voel in een nieuwe buurt?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
539

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kan proberen om kennis te maken met de buren, ga zo vaak naar buiten om de buurt te verkennen. Misschien lukt het zo wel. Wel veel succes in je nieuwe buurt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk is dat hè? Alles vreemd, alles nieuw, alles anders dan je op je vorige adres zo gewend was. Bijna heimweegevoelens ! Maar je gaat hier ook weer wennen hoor. Het heeft wat tijd nodig.

Inderdaad, het advies van de eerste reactie: je buren. Vraag ze op een kennismakings kopje koffie.
En doe eens boodschappen in een buurtwinkeltje. Dat is dichtbij en kleinschalig.
Zo meteen is koninginnedag. Doe mee als er wat met de buurt wordt georganiseerd en loop rond in je buurt.
Dan mogelijk wat vrijwilligerswerk. Zorgcentrum vlakbij? Er is altijd een eenzame oudere die wekelijks een half uurtje een praatje leuk vindt.
En kijk naar cursussen. Volksuniversiteit, buurtcentra: doe iets leuks mee.

Sport, ook een goeie. Is er iets bij voor je?

En fiets/wandel veel. Vooral fietsen. Desnoods met de plattegrond in je hand. Zoek herkenningspunten, winkels, scholen. Zo steeds een stukje verder van huis.

Neem je digitalecamera mee op je wandeling. En leg je omgeving vast in foto's. Leuk om naar de mensen van je vorige woonplaats te sturen en vooral leuk voor jezelf om snel in te burgeren.

En dan nog de gratis huis-aan-huis baden. Lees de berichten van je nnieuwe wonplaats door. En loop er eens naar toe om te kijken waar het is.

't Gaat je lukken!
Volgend jaar om deze tijd wil je er nooit meer weg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar buiten, naar plekken waar jongeren elkaar ontmoeten. Dan vind je snel genoeg mensen die je aardig vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding