Bestaat er een shirt dat niet nat word?

Ik skateboard en longboard veel.
Als ik een tijdje bezig ben krijg ik het bloedheet en druipt het zweet van me af. Als ik even een pauze neem en de wind staat op mijn rug krijg ik het ijskoud. Bestaat er een soort van hemd/shirt dat dit voorkomt? Of moet ik veel laagjes aandoen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (3)

Ja, laagjes is veel beter. Als je zweet, dan moet je geen katoen nemen, want die houdt het vocht vast. Je kunt beter sportkleding nemen, of een ondershirt. Polyester is het meest gebruikt. Dit is een kunsstof welke het vocht niet vasthoudt maar het wel van je lichaam afhoudt. Aan de andere kant verdampt het door de lucht.

Al je laagjes, zullen van die materiaal moeten zijn, anders blijft het toch nog bij een laagje hangen.

Ga eens kijken bij ski-kleding voor de winterperiode. Vooral ook een ondershirt nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop fietskleding en/of ondergoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Falke heeft een hele kledinglijn die daar speciaal op is gemaakt.. is wel prijzig..
wil je goedkoper uit zijn dan moet je eens bij een Declathon gaan kijken..daar hebben ze een lijn die Kalenji heet en daar hebben ze dry/fit kleding in..ik sport daar altijd in en ben in een mum weer droog..mijn partner doet aan mountainbiken en hardlopen en heeft er bijna alles van..
Er zijn nog meer sportkledingmerken die allemaal wel zo'n systeem hebben ontwikkeld maar het ligt een beetje aan wat je wilt uitgeven..kijk ook maar eens op de site van runnersworld of hardloopaanbiedingen.nl