Waarom als ze iets waar hebben genomen de beelden, foto's vaak vaag zijn?

Zoals, Geesten, UFO's, Bigfoot e.a.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoeld zoiets als dit?
http://www.nu.nl/internet/2068937/monster-van-loch-ness-op-google-earth.html

Antwoorden (6)

Omdat er niets waar is genomen.
Al die filmpjes zijn nep. De effecten zijn erin gemonteerd en met opzet vaag gemaakt, anders zou je meteen zien hoe de voorwerpen erin waren geplakt.
14 jaar geleden
Vrijwel alle foto's zijn of bedrog of er is wel een verklaring voor.
Blijven altijd nog wel foto's over die niet goed te verklaren zijn, maar ook deze zijn altijd vaag.
Foto's van geesten heb ik nog nooit gezien, uitgaande dat geesten bestaan, geesten zijn energieen, en daar kan een gewoon fototoestel niets mee.
Pas als we gaan begrijpen over welke energie het gaat ,zouden we misschien een fototoestel kunnen ontwikkelen die het kan opnemen.
Daar zijn we nog ver van verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Robbert van den Broeke en vele anderen beweren anders heel stellig dat je geesten wel degelijk kunt fotograferen. Ze gebruiken vlekken op foto's zelfs als "bewijs" dat geesten bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor dit nuchtere antwoord van mij een plusje. Al betwijfel ik of we die energie gaan ontdekken, maar laten we de mogelijkheid in elk geval nog even open houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Inderdaad, omdat het nep is!
Zoek maar eens info op over james Randi.
Is heel ontnuchterend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige foto's/beelden zijn nep. De andere foto's/beelden waarop iets onwerkelijk te zien is zijn vaag, omdat het onwerkelijk is. Als dit niet vaag is, dan is het te verklaren. Dus omdat het niet te verklaren is, kun je erin zien wat je maar wilt.

Neemt niet weg dat alle foto's nep zijn. Een foto met een vage stip kan best een ufo zijn. Tot iemand een bewijsstuk heeft dat dit niet zo is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het met een haarscherpe, heldere foto ten eerste te makkelijk zou zijn om details te zien die de foto onmiskenbaar onderuit halen, en ten tweede je natuurlijk wel de indruk moet wekken dat het even vlug vlug onvoorbereid is gefotografeerd / gefilmd omdat het verschijnsel je overviel ; zolang er nog geen enkel bewijs is hoe dan ook voor het bestaan van dergelijke verschijnselen, kun je een beetje lastig een goede studio-opname maken.
Bovendien zijn vage opnames en details voor de fantasierijke mens die overal verbanden in ziet (zo zitten we nu eenmaal in elkaar) nog extra voedingsbodem voor speculatie en interpretatie. In kringen waar de foto's in de regel bewonderend en met oprechte verbazing worden aanschouwd is dat zeker een pré.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je antwoord geeft aan dat je laat leiden door aannames. Het bestaan van de eventuele wezens of schotels is niet aan te tonen, het tegendeel ook niet. Hou dus in je achterhoofd dat het slechts een aanname is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het niet-bestaan evenmin onomstotelijk te bewijzen is als het bestaan, betekent *niet* dat de kans dat ze bestaan 50-50 is. Marleens aanname is bijzonder redelijk. Net zo redelijk als mijn aanname dat er geen kleine onzichbare eenhoorn op de bodem van mijn favoriete koffiekopje leeft. Dat kan ik ook niet bewijzen, maar niemand zal me erop aanspreken dat het 'slechts' een aanname is. Overigens heeft Marleen het niet eens over het wel of niet bestaan van vliegende schotels, maar over de manier waarop nep-opnames ontvangen worden in kringen van mensen die er graag in willen geloven. Dat die opnames nep zijn, is wél onomstotelijk te bewijzen. En internet staat vol met pagina's van die goedgelovige lieden die toch willen geloven dat ze echt zijn. Marleen, +1 van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je , Suzy. Ik heb ook de indruk dat Lotus dingen leest die er niet staan. Maar dat kan natuurlijk een aanname mijnerzijds zijn ;-)
Ik heb het wel of niet bestaan juist bewust er buiten gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Marleen
Als er UFO's en geesten e.d.bestaan zouden er ook wel fisieke delen van zijn achtergebleven.Van geesten natuurlijk niet,want die hebben geen lichamen. Er zijn wel mensen met maat 56 maar om die nu Bigfoots te noemen...
Conclusie allemaal nep!