wat heb ik nodig voor de brugklas ?

ik ga volgend jaar naar de brugklas, nou weet ik niet precies hoeveel schriften ik bijv. nodig hebt & wat formaat enz. iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eerst vakantie vieren, je hebt nog 4/5/6 helse jaren te gaan! Dit komt later nog wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hels? Welnee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan wat je fijn vindt. De een gebruikt van die kleine schriften, de ander heeft een grote multomap met losse velletjes er in. Ik zelf vind de multomappen a4 formaat het fijnst. Daar kun je dan alle vakken in doen (ook wiskunde met ruitjespapier). Ook alles wat je zelf uitprint en wat aan kopieën wordt uitgedeeld: meteen gaatjes in maken en er in doen, dan raak je het ook niet kwijt. Wat je nodig hebt aan andere spullen, bv rekenmachine en geodriehoek enzo krijg je te horen via school. En dat je je hier al druk over maakt getuigt van een goeie instelling/motivatie! Zo kom je er wel! School is wat je er zelf van maakt. Je kan er de hele dag zitten en niets uitvoeren, je kan er de hele dag zitten en je tijd nuttig besteden. Drie maal raden wat een beter gevoel geeft aan het einde van de dag....

Het beste antwoord

Schriften: voor alle vakken die je hebt sowieso 1, het is handig om voor de helft nog een extra achter de hand te hebben. A5 is prima. Een groot schrift wat je voor meerdere vakken gebruikt is niet handig! Ik heb ervaring. Als je hem kwijtraakt; huppatee alles kwijt. En het ene subschrift is dan weer sneller vol dan het andere. Hopeloos.
Een wiskundeschrift; a4 met blokjes. Ook wel handig er twee van te hebben.
Geodriehoek (stop in je etui, die dingen raken altijd kwijt. Ik heb er al veel te veel opnieuw gekocht), voor €0,50 bij de hema. Passer, doe er wel een dopje op ofzo, het is niet fijn als je opeens een scherpe passerpunt in je duim hebt zitten.
Markeerstiften; op zich handig, niet noodzakelijk.
Potlood en gum. Nodig voor tekenen. Wellicht heb je kleurpotloden nodig.
Genoeg pennen; niks zo erg als midden in een proefwerk te zitten en dat dan je pen op is en je geen andere meer hebt..
Kaftpapier, 1 of 2 rollen. Anders worden je boeken lelijk en vies. En dan heb je ten minste wat te doen in de les. Boeken volkladden is leuk ;).
Etui, agenda. (agenda is echt heilig! In de brugklas valt het gebruik nog mee, maar ik ga nu naar de vijfde, ik zou niet weten hoe ik mn leven zou kunnen onthouden zonder. Afspraak hier, afspraak daar. Zonder agenda plan ik mn dagen driedubbel in xD)
Stevige rugzak. Een eastpack gaat lang mee en is groot genoeg. Mijne is nu vier jaar oud (en volgeklad) en is nog maar een keer kapot geweest aan de rits. Zat nog garantie op, dus was zo gefikst.
Dat is het wel denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Btw, bij action zijn geodriehoekken voor €0.30
En buigbaar dat je jezelf niet prikt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, nog goedkoper!
Ik heb alleen slechte ervaringen met buigbare. Als je niks te doen hebt ga je ze helemaal ombuigen en dan blijven ze zo, en als je dan een rechte lijn moet tekenen lukt het niet bepaald meer xD

Andere antwoorden (6)

Daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken hoor.
De school zorgt dat jij op tijd een brief krijgt, en daar staat alles in waar je zelf voor moet zorgen. B.v. welke sportkleding voor gym, rekenmachine, schriften enz. In dat zelfde briefje zal ook wel iets staan over de regels op die school.
Succes in de brugklas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik krijg dat briefje pas twee dagen voordat ik weer naar school
moet dus kan ik niet alles dan nog kopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, in 2 dagen kun je veel kopen hoor. En zo veel heb je niet nodig. Het meeste wat je gebruikt aan pennen, potloden en al dat spul meer, mag je zelf bepalen. Dat zou je dus al eerder, of later kunnen kopen. Maak je er maar niet druk om. Je school zal dat vast wel verstandig aanpakken, en als ze een briefje te laat versturen, dan komt iedereen met te weinig spullen op school. Nou, dan zal het vast niet erg zijn ;-)
Succes, straks op je nieuwe school! :-)
Maak je niet al te druk, koop gewoon een paar essentiele dingen van tevoren en de rest als je weet wat voor soort schrift je voor welk vak nodig hebt, die koop je dan in de eerste weken als de school is begonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga altijd naar school met alleen een pen, de rest raak ik toch kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, overschrijven hea?:D
-pennen 8x
-(kleur) potloden 12x
-kaft 2 rollen
-(markeer) stiften 4x
-atlas 1x
-woorden boeken (Nederlands maar ook de talen die je krijgt)
-geo driehoek 2x (die raak je altijd kwijt)
-passer 1x (die gebruik je bijna nooit)
-schriften (2x blokjes 1cm bij 1cm en ong 8x lijntjes a4 isd 't best)
-agenda 1x (bij de hema kun je leuke laten maken met je eigen foto's!)
-etui 1x
-mapjes (van die handige plastic mapjes voor je werkstukken ong 10x)
-lijntjes papier zo'n dik pak, altijd handig.
-gum 3x
-puntenslijper 2x
-stabilo pennen (hoeft niet, maar erg handig)
-tas bv eastpack 1x
-voor thuis zo'n dikke map om al je spullen in te bewaren! Altijd handig! Dan raak je minder kwijt

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met mapjes voor werkstukken bedoelt onze beste slimbo snelhechters! Dat je ze kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja op de naam van die dingen kom je niet meer om 2 uur 's nacht..
Vraaf even na op je school welke spullen verplicht zijn. Op mijn school waren bijv. de woordenboeken verplicht. En voor wiskunde moest je een speciale rekenmachine hebben (vraag dit even na aan je wiskunde docent).
Verder is het handig om een goedgevulde etui te hebben (pennen, potloden, geo-driehoek, gummen, passer, puntenslijper (lijm, schaar, plakband)).
Als laatste zorgen voor genoeg schriften. Koop er eerst een stuk of vijf; je hebt niet bij elk vak een schrift nodig. Zodra dit wel het geval is kan je altijd meer kopen.

Veel plezier het komende jaar (maar eerst een fijne vakantie)!

Toegevoegd na 50 seconden:
*Vraaf = Vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schriften, rekenmachine, kleurpotloden, gum, potlood, pennen (best veel!), agenda, kaftpapier, geodriehoek, markeerstiften (hoeft niet persé), lijm, schaar, broodtrommel, woordenboek (licht eraan, bij mij hoeft het niet, maar bij sommige scholen moet het wel.), verder weet ik niet