Waarom nemen Amerikanen de telefoon op met hello en niet met hun naam oid???

Miss een stomme vraag maar ik zie het altijd bij die series!!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (5)

Dat is in Amerika gewoonte. In Nederland doen mensen het tegenwoordig ook wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen stomme vraag hoor ;-)

Dat zijn gewoon cultuurverschillen. Veel dingen zijn anders geregeld, of worden anders gedaan of gezegd in de VS. Als 2 mensen elkaar ontmoeten op straat, beginnen ze ook altijd als begroeting te gillen "oh, you ook soooo fine!", terwijl wij gewoon "hallo" zeggen.

Maar je kunt ook niet op films of series afgaan. Het zal best zo zijn, dat er vaak "hello" wordt gezegd in de VS bij telefoongesprekken, maar series en speelfilms geven absoluut geen realistisch beeld van de Amerikaanse samenleving.

Zo staat iemand, die aanbelt bij een huis, en naar binnengaat, altijd direct in de woonkamer (All in the Family) en niet in de hal, ontploffen auto's altijd bij een crash, en vliegen in brand (komt bijna niet voor) en nooit zie je iemand die uit zijn auto stapt, de auto afsluiten. Vooral dat laatste is heel vreemd, want ook in de VS worden genoeg auto's gejat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gewoonte, maar eigenlijk is het ook logischer: iemand belt JOU op, dan is het ook normaal dat die persoon eerst zegt wie hij/zij is, en dan jij pas je naam zegt. In de meeste landen is dat gebruikelijk, behalve als je naar bedrijven belt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een gewoonte, dit is per land denk ik wel verschillend. Een leuk feit wat ik over italie weet dat ze altijd met het woord "pronto" opnemen, Vertaald in het nederlands betekent dit;" met wie spreek ik". Meer zeggen ze niet bij het opnemen. En zo zullen er nog wel veel meer voor ons rare dingen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook eerst ''Hallo'' zeggen. Want diegene die je belt weet sowieso hoe je heet. Tenzij iemand anders voor je opneemt. Dan ''hallo, met ...''