Wie weet wat mijn kat mankeert ?

Hallo, mijn kat krijgt elke keer kale plekken. Eerst word de huid korstig en dan valt zijn haar uit. Op het moment ga ik bijna elke 2 weken naar de dierenarts. Afgezien dat het heel duur is vind ik het heel
zielig.
Ik krijg bij de dierenarts niet echt een antwoord wat het zou kunnen zijn. Hij zegt dat het psychisch is. Hij wordt wel behandeld tegen vlooien en ontwormt.
Ik ben ook in verwachting maar zorg er wel voor dat de kat veel aandacht krijgt.
Wie kan me vertellen wat er met hem zou kunnen zijn, wat ik kan doen en of het weer over is als de baby er is. Vind het echt zielig dat ik hem niet kan helpen.
Hij mag wel naar buiten. In de winter is hij niet veel buiten geweest. En hij krijgt altijd Purina one brokjes. Ander voer heb ik geprobeerd maar werkt niet. Alvast bedankt voor reactie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ik bedoel elke 2 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een kat die zichzelf kaal plukt en dat is erger geworden sinds twee ander katten van ons dood zijn gegaan. Het schijn dat het kont door de stres. Hoop dat je er wat aan hebt. Want enige wat je kan doen is aandacht blijven geven.

Het beste antwoord

Het is heel moeilijk om zo te zeggen wat het zou kunnen zijn. Trekt hij de haren er echt uit of vallen ze uit? En is het elke keer maar 1 plek of meerdere en is het dan symmetrisch of niet?
Als het stress is kan je proberen om een d.a.p.-band om te doen, hier zit een stofje in die katten ruiken waar ze rustiger van worden. Dit is ook verkrijgbaar in een flesje met stekker die je in het stopcontact doet, waardoor het door je hele woonkamer verspreid wordt.
Je zou ook nog kunnen kijken of je dierenarts bloedonderzoek wil doen. En ik weet dat je ander voer al hebt geprobeerd, en ik weet niet welk voer, maar bij een voedselallergie werkt z/d van Hills goed.
Ik hoop dat je eruit komt. Anders kan je altijd nog naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion.
Veel succes ermee, hoop dat er snel een oplossing komt voor je kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak toch stress. Katten zijn erg gevoelig, ander beest uit de buurt? Veranderingen in huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress denk ik