weekendje weg in duitsland. Welke stad is leuk en niet te ver weg?

Hallo! Wij zijn wel toe aan "eventjes kort er tussenuit". Nou leek het ons wel leuk om een weekendje weg naar Duitsland te gaan. Zelf wonen we in het oosten van nederland, vlak aan de grens. Maar het liefst willen we niet al te ver weg. 1,5 uur/2 uur rijden is wel de max.
Welke stad is leuk?
Wij zijn vooral op zoek naar leuke winkels, gezellige eettentjes en ik vind het ook altijd wel mooi als een stad 'historie ademt'. Dat het niet een en al modern, uit de grond gestampte gebouwen heeft zeg maar.

Heeft iemand een leuke tip? (en het liefst zelfs een hotel op kleine afstand van het centrum)

Ik ben benieuwd!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat je in duitsland voor de meeste steden een umweltsticker nodig hebt! http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tips-en-advies,/milieusticker-voor-stadcentra-duitsland.html

Antwoorden (5)

Dan zou ik voor Keulen gaan.

Dusseldorf is ook vlak bij, maar ik vind Keulen toch net wat aantrekkelijker.

Toegevoegd na 2 minuten:
Qua historie zit je in Keulen prima, en een stad met bijna een miljoen inwoners (de vierde stad van duitsland) biedt mogelijkheden genoeg voor eten en hippe tentjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan Weimar aanraden maar dat is wel verder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bad Bentheim

http://www.bloemenbeek.nl/Welkom/twente-and-omgeving/over-de-grens.html

Münster

Gronau
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat het wat verder weg is, maar ik denk dat je een heel leuk weekend kan hebben in Triër
Wat betreft de historie zit het wel goed daar; er zijn nog veel romeinse resten te vinden, zoals de keizerthermen, porta nigra, amphitheater etc.
Het golden tulip hotel daar is een mooi hotel, vlak bij het centrum
fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cochem is wel leuk, er is veel te doen. net over de grens van belgie en duitsland:

Cochem met zijn beroemde Rijksburcht en glooiende wijnlandschappen. Cochem is volgens de kenners een van de mooiste plaatsen in het Eifel- en Moezelgebied, met talrijke attracties. Zo vindt u in Cochem talrijke restaurants, wijnproeflokalen, cafés en een bioscoop. hier kunt u boottochten maken op de Moezel naar andere bekende oorden of zelf een motorboot huren voor een tochtje op de Moezel. De beroemde Reichsburcht van Cochem is ook zeker een bezoek waard. Langs de oevers van de Moezel zijn talrijke terrasjes te vinden, waar de wijnboeren hun wijn presenteren. Op loopafstand van het huis vindt u het startpunt voor diverse wandelroutes in de wijngebieden of de bosrijke omgeving die Cochem rijk is. Het natuurgebied rond Cochem kenmerkt zich door een prachtig cultuurlandschap, met diepe dalen, glooiende wijnlandschappen en mooie wouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie tip!
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ja mooi man
en onderweg kun je Monschau aandoen
http://turboton.web-log.nl/Gezin/Monschau_7057.JPG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog tips voor een (kleine, gezellig) camping?