wat bedoelen ze met "Capcode 0903200" bij een brandweer melding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
6.9K

Het beste antwoord

0903200 staat voor brandweer Gelderland-Zuid.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Hierbij de oproepen van Gelderland-Zuid te zien
http://www.alarmfase1.nl/capcode/0903200

Andere antwoorden (2)

Een capcode is een nummer die een pager (alarmontvanger) kan ontvangen. Als de alarmcentrale een capcode alarmeerd zal deze pager reageren. Vergelijk het met een telefoonnummer.
En zo zijn er heel veel capcodes in omloop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0903200 is de code van brandweer Gelderland-Zuid.
en is een verzamel code voor meerdere eenheden.
met deze code worden alle voertuigen van die eenheid gealarmeerd. Vaak gebeurd dit als er voertuigen buiten hun eigen regio opereren.