Wat zijn de beste tips om de introductieweek van de HBO door te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3K

Het beste antwoord

Hey, door je toevoeging: "Ik hou niet van uitgaan, en niet van ‘nieuwe dingen’. Daarom ben ik nu zenuwachtig of er wel mensen zijn die dat begrijpen, etc.. Ik kies voor de opleiding, niet voor het kamp wat er bij hoort…..."

Zeg ik: onthoud wel dat het niet verplicht is! Het is ook niet raar om niet mee te doen, of alleen met een paar dingetjes (en bijv. niet het studentenvereniginggedoe of de kroegentochten). Niet iedereen is op zoek naar de zogenaamde 'tijd van zijn leven' tijdens zijn studie, en als je het veel prettiger vindt om gewoon te studeren, ga daar dan inderdaad gewoon voor.

Tuurlijk zijn er mensen die het begrijpen, echt niet iedereen doet mee met het volledige programma, er zijn zat mensen die bijv. sommige dagen moeten werken, of ziek zijn, of zich nog niet hebben aangemeld, of wat dan ook!

Maarrr, het hangt eerlijk gezegd wel een beetje af van:
- welke studie ga je volgen? Bij sommige studies is het nou eenmaal bijna vanzelfsprekend dat je druk begint met netwerken en je bij verenigingen gaat.
- hoe ben je zelf? als je zelf namelijk heel erg moeilijk vrienden of contact maakt, dan is zo'n introweek nog niet zo gek. Misschien wel heel eng, maar je wordt wel meteen in een groepje geplaatst waar je veel me op stap gaat! Erg goed om zo mensen te leren kennen en zelf wat losser te worden.

Probeer er heen te gaan, kijk wat het programma is. Heb je geen zin in kroegentochten ofzo? Doe het dan niet. Probeer wel te kijken wat je eventueel wel wilt doen en doe er ook aan mee! Wees jezelf en bedenk dat je niet de enige bent die het spannend en ook een beetje eng vindt.

Succes en Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Hoi, ik denk dat je gewoon jezelf moet blijven en datgene moet doen wat je altijd doet en gedaan hebt. Dus geen buitengewone dingen gaan doen om te bewijzen wie je bent, wat je doet etc. Blijf bij je "eigen" ik dan komt dat ook het meest duidelijk en natuurlijk over. Je hebt er niets aan je nu opgefokt/anders te gedragen zodat je straks ook niet de opmerking(en) gaat krijgen dat je anders bent dan bij de introductieweek. veel succes
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste tip die ik kan geven is heb veel plezier! Als je het hebt over tips om te overleven mis je volgens mij het punt. Het is gewoon een leuke tijd om elkaar in een informele setting buiten de studie te leren kennen. Het is gewoon een leuk moment met een aantal leuke activiteiten. Je moet het niet zien als iets zenuwslopends ga er heen wees jezelf en heb plezier. De rest gaat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drink ook veel water, dat helpt tegen het ontstaan van hoofdpijn ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Heb je daar een bron van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcoholgebruik leidt tot dehydratatie, dehydratatie leidt tot hoofdpijn. Water leidt tot rehydratatie. Zover de theorie die ik op school geleerd heb en die ik bij mijn intro heb toegepast (en daarna ook nog heel veel). Enige keren dat ik hoofdpijn kreeg, was als ik geen water tussendoor dronk.
Sta open voor nieuwe dingen. Grijp je kansen om nieuwe mensen te leren kennen, de stad te ontdekken, en gebruik de ervaring van je begeleiders om de weg te vinden binnen je school en de opleiding. Hou hierbij wel je eigen grenzen in de gaten, als je iets echt niet wilt (ik denk hierbij vooral aan grote hoeveelheden alcohol e.d.), doe je het gewoon lekker niet.
Je intro is een nieuw begin, het belangrijkste is dat je er vooral van moet genieten!

Dan nog een paar praktische dingen:
- zorg dat je een slaapplek regelt in de stad (als je nog geen kamer hebt, kan je introgroep je daar vaak bij helpen)
- zorg goed voor jezelf; drink genoeg water, eet af en toe wat gezonds, en slik evt wat vitaminepillen. Intro is vaak een uitputtingsslag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer aansluiting te vinden bij een klein groepje (2, 3 of desnoods één ander). Als 't niet lukt bij een groepje die je eerst op 't oog had: probeer een ander groepje.
Als zo'n aansluiting lukt: samen sta je sterker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je hoor ;) Ik moet zelf morgen ook inschrijven en dan t/m vrijdagochtend feesten haha. (Oh wat is het zwaar. . haha!)
Maar het is gewoon belangrijk dat je goed je eigen grenzen weet. Niet keihard dronken worden.. daar word je de volgende ochtend niet bepaald vrolijker van.
Aangezien het wel even een week is waarna je behoorlijk moe bent. (Moet je nagaan dat ik ná de week ook nog eens de hele dag moet werken! op zaterdag)

Maar even wat tips op een rijtje:

- Zorg dat je voldoende eet en drinkt. vooral veel water drinken is belangrijk. Zoals hierboven ook meerdere keren is aangegeven.

- Zorg dat je goed voorbereid er heen gaat en dat je dus alles bij je hebt wat handig van pas kan komen. Dus als je in een slaapzaal ligt met anderen.. meenemen wat je ook op kamp mee zou nemen.

- geen waardevolle spullen meenemen. ( en als je 't al wel doet, zoals je mobiel zorg dan dat je 'm niet achter laat in de slaapzaal)

- genieten!! Zorg dat je wat mensen aanspreekt zodat je meteen wat mensen leert kennen. Wees jezelf maar wees ook vriendelijk en sta open voor iedereen die gezellig even wil kletsen. Tenslotte draait het daarom.

Het leren kennen van je mede-studenten en de stad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien de toonzetting van je vraag zou ik bijna zeggen niet gaan!
Anders net doen als bij je schoonmoeder; op tijd ja zeggen en gelijk geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je van te voren goed uitgerust bent. Ga niet de 1e paar dagen meteen tot 4 uur feesten als het programma de dag erna om 9 uur weer begint(dan haal je het einde niet).
Zoek aansluiting. Wees je zelf, en onthoud dat het voor iedereen nieuw/spannend/etc is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziekmelden!