Zwart en wit zijn tinten maar geen kleuren. Hoezo? Wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als iets wit is, weerkaatsen alle kleuren erop als er licht op valt, dat allemaal bij elkaar ziet er wit uit. Als iets zwart is, weerkaatst geen enkele kleur, en zie je enkel een "zwart gat".
Wanneer iets wel een bepaalde kleur heeft heeft het een specifieke reflectie. zie ook de antwoorden op http://www.goeievraag.nl/vraag/zwart-wit-kleuren.6439
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik doe maar een gooi.
Als je alle kleuren bij elkaar doet krijg je wit, dus geen kleur!
Als er geen kleuren zijn heb je zwart, dus ook geen kleur.
Misschien zit het zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dutcheese, daar heb je gelijk in, het zou dan een kleur moeten zijn, maar ja ze zeggen wit is geen kleur.
Je hebt geen lichtwit, donkerwit, lichtzwart en donkerzwart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooo jawel. Kijk maar eens in een verfwinkel, of leg eens vijf willekeurige zwarte of witte kledingstukken naast elkaar. Of je moet ze allemaal schakeringen van grijs, paars, bruin en beige enzo noemen natuurlijk....