Waarom liggen (prehistorische en Christelijke) heiligdommen, megalieten, grafheuvels en dodenwegen altijd op een kruispunt van leylijnen?

Bestaan leylijnen en hoe worden deze bepaald? Zijn er kaarten beschikbaar waarop staat waar leylijnen zich bevinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

De theorie luidt dat leylijnen energielijnen zijn en dat waar de leylijnen elkaar kruisen zich krachtbronnen bevinden. De oude volkeren zouden al hebben aangevoeld waar deze plekken zich bevinden en daar hun heiligdommen hebben gebouwd.
Voor alle informatie over leylijnen zie onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's nou wel heel buitengewoon eenzijdige informatie ; een bibliotheke onwaardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol, eigenlijk heb je wel gelijk. Laat ik het dan op een onbetrouwbare bron houden.
De theorie er achter is dat dit door leylijnen komt echter het is aangetoond dat niet alle heiligdommen op een leylijn zitten. Ze lijken de plaats van leylijnen zo neer te zetten alsof het lijkt te kloppen. Daarom zitten sommige plaatsen niet op een leylijn. Kortom niet alle heiligheden zitten op een rechte lijn. Dat is een leugen verzonnen door de new age groep mensen om hun theorie kloppend te maken. Trouwens je kan zo'n zelfde kaart van rechte lijnen maken met arbitraire andeer punten. Zoals monumenten in New York stad. Als je een aantal musea, beroemde stations, monumenten, wolkenkrabbers et cetera bij elkaar lecht krijg je dezelfde rechte lijn. Echter er is niemand die gelooft dat daar "magische" krachten achter zitten. Kortom het is niet waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze goed hebben gekeken waar die belangrijke gebouwen precies staan en daar vervolgens een streepje tussen hebben getrokken. :lol:
En elke lijn die door meer dan één belangrijk gebouw gaat, noemen we zook maar meten een leylijn. Het grote aantal heilige of alszondanig te interpreteren bouwwerken helpt natuurlijk wel mee, evenals het feit dat leylijnen geen bepaalde vastgestelde richting hoeven te hebben ; elke hoek ten opzichte van eender welke meridiaan is ok. Ook het moderne fenomeen graancirkels is een welkome voedingsbodem voor actieve leylijnentrekkertjes.

De link geeft een goed overzicht van het ontstaan en de ontwikkeling in de interpretatie van leylijnen.

En kom maar op met die minnetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toeval... Lijkt maar zo.

Kijk onderstaand plaatje:

U ziet 137 willekeurig verspreide punten. Er zijn 80 lijnen getekend die elk 4 punten met elkaar verbinden. Zo zit het met die leylijnen in elkaar.