Dat je geëlektrocuteerd wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dan geëlektrocuteerd wordt? Water geleid stroom. Dus niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als de föhn aanstaat, hij stroom verbruikt.
Water is een ideale stroomgeleider, dus als hij het water raakt kan er kortsluiting ontstaan en kom je (wanneer je in bad zit) onder stroom te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Helaas, water is geen ideale stroomgeleider. Dan overleefde je het wel.
Misschien even naar deze vraag kijken:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is allleen gevaarlijk indien de fohn is aangesloten op het lichtnet,het bad vol water zit en er zich iemand in het water bevind,omdat dan de stroom van het lichtnet door de persoon in het water heengaat met als gevolg een samentrekking van spieren waaronder de hartspier met de dood tot gevolg .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, heel mooi omschreven...
Dat je doodgaat door de elektriciteit is duidelijk.
Eigenlijk niet te overleven.
Maar hoe komt dat?
Water is geen ideale geleider. De stroom zoekt een uitweg naar aarde. Die aarde kan het bad zelf zijn (metaal), maar de stroom kan ook via de afvoer wegvloeien.
In het water gaat een stroom lopen van de Föhn naar aarde.
Omdat het water niet zo goed geleid, ontstaat er een spanningsverschil van honderden volts *in* het water.
Het probleem is, dat je natte lichaam de stroom bijna even goed geleid. De stroom vindt het in het water niet echt de weg van de minste weerstand, en gaat ook door je lichaam lopen. Daar kan je hart niet tegen.
Als je ook nog eens op dat moment een kraan vasthoudt is het zo mogelijk nog eerder afgelopen.
Sorry voor het lugubere verhaal....
14 jaar geleden
dan moet je maar zien hoe je je haar de volgende ochtend wil gaan doen. :)

nee hoor, dat geld gewoon voor alle electrische apparaten, op stroom of batterijen. je krijgt een shock, en het kan aan bepaalde factoren liggen of je het overleeft. zit er wel of niet iemand in dat bad? staat er namelijk niet bij. als je de fohn vanaf de kant in een bad zou gooien zou mischien toch wel weer anders moeten zijn, als dat je zelf in dat bad zou zitten en er komt zo`n fohn bij. een goed idee zoiu dus een waterdichte fohn zijn, maar dat word wel erg moeilijk haha. er zijn overigens wel wat apparaten die waterdicht zijn zoals scheerapparaten (let wel op, het moet er dan ook bij staan!).