wat te doen als een leerling een onleesbaar handschrift heeft.

Nakijken van een toets is gekkewerk en gaat bijna niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (4)

een laptop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zou dan een laptop mee naar school kunnen nemen. Volgens mij krijgt die gene dan ook nog wat geld van zijn verzekering om de laptop te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kind schreef ik volstrekt onleesbaar, toen werd me gevraagd of ik in losse blokletters wilde schrijven. Dat was toen voor mij makkelijker dan het verplichte aan elkaar schrijven, en een stuk leesbaarder voor de onderwijzer ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verbaal de toets afnemen is ook een mogelijkheid, kost de docent per saldo minder tijd en minder ergernis.

Als er niets mankeert aan de scholier, geen goede reden is, is het te overwegen om alles te kwalificeren als 'fout' want onleesbaar of gewoon niet meer mogen deelnemen aan een toets totdat je handschrift leesbaar is. Ga maar oefenen, maar dat is hier dus niet het geval, dat is duidelijk.