Als een pinguin een ei wilt uitbroeden, maar er is geen nest. Hoe doen ze dit dan op de noordpool?

Dus als er een ei gelegd is, voordat er een nest is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

op dit moment is op nl 2 een heel programa over de pinguins .misschien goed idee om daar ff naar te kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

voor zover ik weet, maken ze geen nest, er is immers geen nestmateriaal voorhanden.
ze leggen het ei bovenop hun poten, en gaan er dan bovenop zitten.
14 jaar geleden
Dus je plaatst een strikvraag? Pinguins wonen niet op de noordpool maar leven op het zuidelijk halfrond.
En als er op een plaats waar ze leven een ei wordt gelegd zonder nest, dan houdt papa pinguin dit ei bij zijn buik. Overigens maken niet alle pinguins een nest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. Goed opgelet.
De vraag waarom ijsberen nooit pinguins opeten is hier nog nooit gesteld, geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeer scherpzinnig +1
Verschillende pinguïnsoorten maken verschillende soorten nesten. Sommigen maken een soort schalen van kiezels en planten. Anderen maken kuilen in de grond. Soms is het nest niet meer dan de plooi in hun huid tussen hun pootjes. Het ei ligt dan op de pootjes van de pinguïn. Het wordt warm gehouden als een theepot onder een theemuts. De meeste soorten pinguïns leggen twee eieren per keer. Alleen de keizerspinguïn en de koningspinguïn leggen er maar één. De eieren zijn wit of wit-groen van kleur. Het mannetje en vrouwtje broeden de eieren samen uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe ze 't op de Noordpool doen weet ik niet, maar zo doen ze 't op de Zuidpool:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschillende pinguïnsoorten maken verschillende soorten nesten. Voor nesten die op de grond worden gebouwd, gebruiken de pinguïns allerlei materialen. In koudere streken groeien vaak geen planten die geschikt zijn om een nest van te maken. De pinguïns verzamelen dan stenen als bouwmateriaal voor hun nest.

Anderen maken kuilen in de grond. Soms is het nest niet meer dan de plooi in hun huid tussen hun pootjes. Het ei ligt dan op de pootjes van de pinguïn. Het wordt warm gehouden als een theepot onder een theemuts. Eieren uitbroeden gebeurt door lichaamswarmte.

Pinguïns in warmere streken, nestelen in holen of in zelf gegraven gangen. Er zijn ook pinguïns die helemaal geen nest maken. Dus het lijkt me niet echt een probleem als ik het zo lees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfde bron...leuk toeval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja Starbless had direct naar Emmen kunnen gaan ((: