Fairy Realms Reiki is een vorm van Reiki die specifiek is afgesteld op het genezen van de natuurlijke omgeving en op het genezen met behulp van de natuurlijke omgeving. Het wordt aanbevolen om eerst een vorm van traditionele reiki te bestuderen en de regels hiervan te begrijpen.
De kleuren die met FRR geassocieerd worden zijn Groen en bruin. FRR is gericht op de natuurlijke omgeving. Het richt zich op het ondersteunen van de groei van planten en dieren, het reinigen van de aarde van gifstoffen,aarden en het onderhouden van contacten tussen de mens en het Feerijk. Het is een perfecte methode om te gebruiken in de tuin en om planten en bossen te helpen in hun groei, het ondersteunen van het henezingsproces van dieren, en het openen van de spirituele centra om te kunnen communiceren met feeen en andere natuurwezens. Het is aangeraden dat sessies met mensen of dieren buiten gedaan worden in een natuurlijke omgeving, waar aardende energie volop aanwezig is. Wees niet verbaasd als je de aanwezigheid van feeen of natuurgeesten voelt terwijl je bezig bent.