Kun je op een betaald parkeerterrein van Schiphol een bekeuring krijgen?

Ik had mijn auto een week gestald op een afgesloten en betaald parkeerterrein van Schiphol (Smart Parking).
Bij terugkomst zat er zo'n officiële gele bon achter mijn ruitenwisser. Alleen door de vele regen die dagen, was het geschrevene onleesbaar geworden. Nu stond ik op een invalideplaats en heb daar een kaart voor, maar was vergeten die neer te leggen. Ja, dom.
Zelf denk ik dat iemand een geintje heeft uitgehaald, want ik kan me niet voorstellen dat de politie gaat bekeuren op zulke terreinen (heb voor die plek ruim 80 euro betaald die week) en weet dus niet of er nog een acceptgiro op de mat gaat vallen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik denk dat op schiphol de marechausee controleert omdat schiphol 'internationaal terrein' is. dus ja, die kunnen ook boetes uitdelen. grote kans dat die acceptgiro nog komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je de boete krijgt zou je dit kunnen doen:

ga in beroep, stuur een kopie van je invalidenkaart mee en zeg dat je kaart van je dashboard gevallen was.. dan kom je er waarschijnlijk nog wel mee weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grote kans dat je dan op een zitting moet verschijnen, zo'n gedoe allemaal... :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeft nog niet eens perse, waarschijnlijk wordt het per post opgelost.
Als de officier van justitie het niet met je beroep eens is, dan moet je naar de zitting komen.. maar ja wat heb je liever? 1 keer even naar die zitting (die ongeveer 15 minuten duurt) of E140 betalen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij vergeten ben je gewoon het bokje. Met gevallen maak je nog kans.

Andere antwoorden (3)

Waarom zou daar niet kunnen worden bekeurt? Je bent gewoon in overtreding en het is dan ook logisch dat je een bekeuring krijgt. Dat je eigenlijk een vergunning hebt is heel erg vervelend voor je maar dat kon de dienstdoende agent niet ruiken. Dat je pakeergeld hebt betaald lijkt me niet meer dan logisch. Ik denk dat je gewoon een acceptgiro krijgt binnenkort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel vervelend voor je, maar ook ik vrees, dat je die bekeuring gewoon zult moeten betalen, zeker in deze (drukste!!!) tijd van het jaar....Ze zijn op Schiphol echt niet misselijk met het uitdelen van parkeerboetes - er zijn plekken waar je 30 min. mag parkeren, en kom niet later terug, want je bent aan de beurt...Ook als je werkt op Schiphol-Oost, waar parkeerschijven gebruikt moeten worden, (en als alle plekken vol zijn, parkeer je hem, mét schijf, ergens in het gras), rijden ze meerdere keren per dag rond, en maar schrijven, jongens!
Dus bereid je maar voor op je acceptgirokaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die boete zal wel komen. Ik zou een kopie maken van je invalide kaart laten maken en het verhaal even uitleggen dat je kaart is gevallen en op die manier in tegen beroep gaan. Ik ben zelf ook ooit tegen een boete in beroep gegaan. Ik kreeg een bekeuring terwijl ik in de rij stond voor de parkeerautomaat kom ik terug bij mn auto heb ik een bekeuring. De gemeente gebeld en vertelde dat ik een brief samen met mn parkeerkaartje moest opstuuren en toen kwam het uit eindelijk in orde. Dus hopelijk zeggen ze ook dat het goed is als je een kopie van je invalidekaart stuurt.

Succes!!