Is het slecht om met bh aan te slapen?

Zo ja, waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij niet echt fijn, maar ik ben ook een jongen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het slecht is maar alsk s'avonds me bed instap en hem uit doe heb ik tgh zo iets van vrijheid! Ik vind het totaal niet lekker liggen, mrj een vriendin van me vind dat weer wel dus het is maar wat je fijn vind ;)
Kimath
12 jaar geleden
Lijkt mij niet lekker zitten, ik draag meestal BH's met beugel, en zoals kimbimpim24 al zegt, het is een hele bevrijding :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk het niet, want wij mannen willen het echte werk wel eens van dichtbij zien XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk het wel, bedoel ik

Antwoorden (6)

Of het slecht is weet ik niet, maar echt lekker is het zeker niet weet ik uit ervaring. Zo'n beha zit natuurlijk voor geen meter als je in bed ligt. Dus als je gaat slapen: uit dat ding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, uit dat ding!
Klinkt iets voor een jongen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jongen die zoiets tegen mij zou zeggen kon gelijk maken dat ie wegkwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als jongen kan ik het hier alleen maar mee eens zijn Lavender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad!!!!
Je hebt speciale slaap-bh's (flink elastisch maar geen beugels, haakjes en baleintjes), over het algemeen bedoeld voor vrouwen met een grote boezem waarbij het prettig kan zijn als de borsten een beetje op hun plek blijven.
Ik zou zelf niet met een gewone bh gaan slapen, zoals ik ook niet in m'n kleren slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Redenen om 's nachts geen bh te dragen

•Het kan voorkomen dat de beugels van de bh zullen vervormen tijdens de slaap. Dit gebeurt echter niet snel en alleen als je in een onnatuurlijke houding ligt te slapen. Bovendien komt dit bij wat duurdere, kwalitatief goede, bh's vrijwel nooit voor.
•Met name als je overdag gewend bent om push up bh's te dragen en deze 's nachts aan houdt, kunnen er eerder rimpeltjes tussen de borsten verschijnen. Door push up bh's worden de borsten op een onnatuurlijke manier tegen elkaar aangedrukt waardoor na verloop van tijd verticale lijntjes tussen de borsten zullen verschijnen.
•Wanneer je 's nachts draait terwijl je een bh aan hebt, kan het zijn dat de bh plots niet meer goed zit. Vrouwen die dit hebben meegemaakt, weten dat dit een bijzonder onaangenaam gevoel is.
•Sommige vrouwen kunnen zich 's nachts beter ontspannen zonder bh (en eventueel andere kleding) waardoor ze sneller in slaap vallen omdat ze minder ongemakken ervaren.
•Gedurende de dag draag je een bh voor voldoende ondersteuning van de borsten. 's Nachts is deze ondersteuning niet nodig als je gewend bent op de buik te slapen.
•Met name strak zittende bh's dienen 's nachts te worden vermeden omdat ze niet goed voor de borsten zijn en bovendien behoorlijk oncomfortabel zitten.

Redenen om 's nachts een bh te dragen

•Overdag draag je een bh voor voldoende ondersteuning van de borsten, maar als je gewend bent om op je rug of zij te slapen, dan hebben de borsten ook ondersteuning nodig. Als je altijd op de rug of op je zij ligt en geen bh draagt, kunnen de borsten eerder gaan hangen omdat ze onvoldoende ondersteuning hebben.
•Wanneer je bij iemand blijft logeren, is het gemakkelijker om de bh aan te houden.
•Je kunt 's nachts kiezen voor een sportbeha. Deze bh's zitten comfortabeler dan andere bh's en geven toch voldoende ondersteuning aan de borsten.
•De borsten kunnen zwaar en pijnlijk aanvoelen wanneer je geen bh draagt 's nachts. Dit komt met name voor bij vrouwen met grote borsten en bij vrouwen tijdens en na de zwangerschap.

Het dragen van een bh terwijl je slaapt, zal geen schadelijke gevolgen aan de borsten toebrengen. Het al dan niet dragen van een bh 's nachts is een persoonlijke keuze die gebaseerd dient te zijn op wat je zelf lekker vindt zitten en niet op de mening van je omgeving!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De antwoorden hierop zullen verdeeld zijn.
Volgens mij moet jij dat voor jezelf uitmaken.
Er zijn vrouwen die veel baat ondervinden bij het slapen 'mét' BH.
Er zijn vrouwen die 'klagen' over ditjes en datjes vanwege het slapen met BH.

Er zijn dokters die het afraden en er zijn dokters die het aanraden.

Maar zoals ik reeds bij aanvang schreef.
De meningen hierover zullen ALTIJD verdeeld zijn omdat Iedereen zoiets verschillend ervaart.

Uiteraard komen de oorspronkelijke verklaringen "als zou mét een BH slapen niet goed zijn" uit de tijden waarin zowat ALLE BH's nog van die zware metalen ondersteunende beugels hadden. Ik kan aannemen dat slapen met dat soort BH's niet echt comfortabel aanvoelt en zelfs de bloeddoorstroom op bepaalde plaatsen kan hinderen.
Doch tegenwoordig zijn de doorsnee BH's uit flexibelere materialen vervaardigd.

Mijn eigen antwoord is kort en duidelijk.
NEEN het is niet slecht om mét een BH te slapen als de betrokken persoon er zich maar goed bij voelt.

Succes!
enne...
Veel Experimenteer-Plezier en Fijn Weekend nog ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet slecht. Die discussie is er al jaren,maar tot nu toe heeft nog geen enkel onderzoek uitgewezen dat je meer risico s loopt op ziektes of wat dan ook als je s nachts je bh niet uit hebt.
Het enigste wat wel eens voorkomt is dat je huid door het zweten, kan smetten. Dat is vrij pijnlijk. Je bh schuurt dan je huid kapot.
Maar vaak raden ze in lingerie winkels niet echt aan om een bh s nachts te dragen omdat die gewoon niet lekker ligt. de haakjes en de beugels kunnen irriteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet goed. De bloedcirculatie knelt namelijk af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wordt het tijd eens op zoek te gaan naar een passende BH, want als dit 's nachts gebeurt, gebeurt het overdag ook: dan heb je dus een te kleine BH.