Waar staat hemelvaart voor?

Is dat voor Jezus die naar de hemel gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ging :p

Het beste antwoord

Op Hemelvaartsdag (Latijn: Ascensionis Domini) wordt binnen het Christendom herdacht dat Jezus Christus is opgevaren naar God, zijn vader in de hemel, op de veertigste dag van Zijn opstanding. De viering is onderdeel van de paascyclus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja klopt, dat Jezus dan naar de hemel gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ging :p
Het woord zegt het eigenlijk al. "Hemel" en "vaart". Dit is de dag dat Jezus naar de hemel gaat. Het is 40 dagen na Pasen.