Hoe kan ik beter op andere mensen letten?

Ik denk aan wat andere mensen van mij vinden. dat probleem zou ik graag leren blokkeren. In plaats daarvan zou ik kunnen leren om meer naar mensen te kijken, letten op hun gedrag , waar hun zwakke plekken zitten, etc. Nu lukt me dat niet echt, omdat ik steeds bezig ben met wat anderen van MIJ vinden.

Graag tips!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Hi, je grootste kracht ben jezelf...dus waarom je bezighouden met anderen? Noch in de zin wat zij van jou vinden, noch in de zin wat jij van hen vindt ('waar zitten hun zwakke plekken' voelt voor zelfs erg mij manipulatief...).
Dus richt je op jezelf: wat vind jij lekker, leuk, belangrijk, fijn etc. En denk af en toe aan jezelf toen je heel jong was -2 tot 7 jaar ofzo- en voel wat je toen nodig had aan aandacht of liefde. Geef jezelf dat nu je ouder bent! Heel vaak voelen we ons zwak door gebrek aan de juiste aandacht toen we kind waren.

Fijne dag en geniet van jezelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe we overkomen bij andere mensen hebben we nooit helemaal zelf in de hand, dat komt omdat het de ander is die een mening vormt over jou, daar heb je niet zoveel invloed op als je misschien wel denkt. Als je je dit realiseert zal het misschien makkelijker worden om er niet zo mee bezig te zijn hoe je overkomt.

Zelfvertrouwen helpt hier ook enorm bij, heb jij vertrouwen in jezelf, zal het je minder interesseren wat een ander van je denkt.

Jammer dat je je leeftijd niet vermeld (zou verplicht moeten worden hier) want als ik naar mezelf kijk, werd het 'wat vinden ze van me' met het ouder worden, steeds onbelangrijker.
Dit komt voornamelijk door meer zelfvertrouwen, laat ze maar denken wat ze willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben 15, ik zal het wel even op mijn profiel zetten.