Er staat wel vaker in winkels als je bier koopt moet je tot je 20e je id laten zien, hoe weten zij of jij nu 19 of 21 bent??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Dat weten ze nooit zeker, de één ziet er jonger of ouder uit dan de ander.
Daarom staat er vaak ook op de bordjes 'bij twijfel, ID laten zien'. Ik werd laatst ook nog gevraagd, en ben 24, nondeju :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! Same here! Bij het kopen van een fles wijn bij Gall&Gall. Ik ben 27... ;-)
Ikzelf heb dat ook altijd een rare zin gevonden. Het idee erachter is volgens mij dat het voor caissières bij klanten tot 20 jaar het moeilijkste is om de leeftijd in te schatten. Er wordt hier dan ook mee gevraagd aan de klanten om uit zichzelf hun ID al te laten zien als ze nog geen twintig zijn. Daarmee helpen ze de caissière.

Het is dus eerder een verzoek dan een regel, in mijn ogen. Ze kunnen namelijk inderdaad net zo min zien of iemand 20 is als dat ze kunnen zien of iemand 16 is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mn dochter 22jr klein van stuk kreeg ook een keer die iDvraag bij de kassa .voor fles wijn oid

is ff lastig en vervelend als je klein bent kom je zovaak tegen .
Een blik van dr .( hoe oud denk je dat ik ben )en het was gelijk van oh eh sorry ik moet dit vragen van mn baas en verontschuldigen enzo .
cassiere was jonge meid moet hetook nog leren is ook oke.
leer je van toch.!

logisch dat het wordt gevraagd maar kijk eens goed naar iemands gedrag ,uitdrukking .lichaamstaal etc .

kun je je toch in laten trainen denk ik dan weer ..