Verhuizen van Antwerpen naar Friesland, maar hoe?

We zijn een tijdje in Antwerpen komen wonen omdat mn vriend net over de grens stage liep en omdat mijn ouders in Antwerpen wonen en mijn vader ook net over de grens werkt kon hij meerijden...

Mijn vriend komt uit Friesland en toen ik hem leerde kennen woonde ik daar ook voor mijn studie en met een bijbaantje om mijn kamer te betalen.

Nu heb ik in Antwerpen een fulltime baan en willen we verhuizen naar Friesland.. Daar willen we heen en mijn vriend is weer bijna klaar met zijn stage etc...

Maar hoe moeten we hier aan beginnen?

Wij hebben trouwens ook beiden Nederlands paspoort en de Nederlandse nationaliteit.

What to do, what to do???

Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
itsme
12 jaar geleden
Het klinkt niet logisch om te verhuizen naar Friesland als je in Antwerpen een fulltime baan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou beginnen met je in te schrijven als woningzoekende in Friesland (welkom-accolade-woonfriesland.nl) en, niet onbelangrijk, zorgen dat je een baan krijgt in Friesland, want heen en weer crossen lijkt me nogal kostbaar..(qua geld en tijd). Als jullie beiden Ned. Nationaliteit hebben zal het niet moeilijk zijn lijkt me..jullie zijn al verhuisd van Ned. naar belgië, nu dan in spiegelbeeld!

Antwoorden (3)

Je kunt eerst een woning zoeken in Friesland, daarna je in laten schrijven bij de gemeente waar jullie willen wonen. Een nieuwe baan zoeken en je in laten schrijven bij uitzendbureaus. Je kunt ook via internet kijken wat voor banen er zijn in regio Friesland. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst een woning zoeken en dan kijken of je het leuk vind zo ja gewoon doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check eerst eens uit waar in Fryslan je wilt gaan wonen. Des te zuidelijker (Lemmer Heerenveen regio) des te centraler en misschien meer kans op werk in bv Zwolle, Flevoland, of zelf Groningen. Wil je noorderlijk Dokkum Burgum
Dan zit je afgelegen en
Heb je minder werk. En wat wil je? Kopen of huren? Vaak zijn hier ook ettelijke vakantiehuizen te huur zodat je t een en ander eerst eens aan kunt kijken. Of hang briefjes neer bij de supermarkten in de dorpen ( die worden echt wel gelezen namelijk). Soms scheelt het zelfs als je ipv in Lemmer in bv een kleiner
Dorp gaat wonen omdat je door leegloop sneller een huisje kunt huren. Heel veel succes er iig mee! De rust die je hier krijgt is soms een beetje te veel van het goede, maar het water, de bossen, de vrijheid geven je heel veel terug!