welke maanden vallen in het middenseizoen? en welke in het hoogseizoen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
6.4K

Antwoorden (2)

Alle schoolvakanties zijn hoogseizoen. Dat is de duurste tijd om met vakantie te gaan.
Middenseizoen: die kreet ken ik niet.
Dat zal dan, denk ik, de periode zijn net voor en net na het hoogseizoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoogseizoen is het op de momenten dat de schoolvakanties vallen. Een groot deel van het hoogseizoen vind dan ook plaats in juli en augustus.

In het midden van het land krijgt het voortgezet onderwijs al op 2 juli zomervakantie.
Het noorden gaat op 4 september weer naar school.

Als ik op de site van schoolvakanties goed naar de spreiding kijk, dan zie ik dat alle regio's vrij hebben in week 30, 31 en 32 (en de meeste ook nog in week 33).

Je zou dus kunnen zeggen dat die vier weken het absolute hoogseizoen zijn.

http://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-2011.html

Naast het hoog- en laagseizoen heb je ook nog het middenseizoen (in het engels aangeduid als Shoulder-season). Deze vinden direct voor en na het hoogseizoen plaats.
Het is een periode waarin het minder druk is dan in het hoogseizoen en waarin de prijzen vaak wat lager zijn.

bron: Jaren werkervaring in toerisme