Waarom zie je onder water met een duikbril alles helder en zonder alles zo troebel?

Ik vraag me dus af waarom je met duikbril alles helder ziet en zonder alles troebel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Onze ogen zijn gemaakt om in lucht te kijken. Als de lichtstralen via het water binnenkomen in je oog worden ze op een andere manier gebroken dan dat de lichtstralen via lucht binnenkomen. Via water is je oog niet op gemaakt en dus valt het licht niet op de goede plek in ne oog samen.

Met een duikbril op komen de lichtstralen binnen via lucht en zie je wel normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat de glasen een soort vergrootglazen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op wikipedia staat dat onze ogen bedoeld zijn om mee te kunnen kijken in de lucht, en niet in het water, daarom kunnen we niet scherpstellen. De bril zorgt voor lucht bij de ogen waardoor de ogen gewoon kunnen scherpstellen