Ja ,Brussel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brussel is de stad waar mensen bijelkaar komen. Maar Brussel is niet de hoofdstad
ja boekarest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maastricht ofcourse:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brussel komt iedereen bij elkaar maar om een Belgische stad nou de leiding te geven… daar zouden grappen over gemaakt moeten worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja binnen kort Ankara
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brussel ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Europese commisie is gevestigd in Brussel. Dit maakt Brussel nog niet de hoofdstad van Europa. Mocht het zo zijn dat de EU een continent word met daarbij lidstaten zoals in Amerika dan zal hoogwaarschijnlijk brussel de hoofdstad worden. Tot op heden is dat nog niet vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Istanbul.

Vanaf januari 2010 mag Istanbul zich Culturele Hoofdstad van Europa noemen. Dit betekent dat de Europese Unie een jaar lang het culturele leven van Istanbul in de schijnwerpers zet.

Waar heeft Istanbul deze eer aan te danken? Istanbul vormt een brug tussen het oosten en het westen en heeft met zijn unieke geografische ligging door de eeuwen heen faam verworven als smeltkroes van verschillende beschavingen. Vroeger was de stad bekend onder de namen Byzantium en Constantinopel, of op zijn Turks: Konstantiniyye. Tegenwoordig staat Istanbul met een geschat aantal van 15 miljoen inwoners als vierde op de lijst van grootste Europese metropolen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brussel is wel dé politieke stad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maaskantje;)