Na school werd ik en nog een paar vrienden betrapt met een joint. De school belt mijn ouders wat moet ik nu doen? En heeft een leraar dit recht?

Wij waren na school in een straat achter de school aan het chillen :D. En toen lag daar een halve joint op de grond. Ik maakte een grapje en zei: zullen we die voor de grap roken? We besloten het te doen. Toen we het aan het doen waren komt een leraar om de hoek die we verder niet kennen. We moesten meekomen en onze namen en info geven en al. Vandaag moesten we op gesprek met de leiding van de school. We hebben gezegt dat het gewoon en sjaq was. Nu heeft de leiding van de school gezegt onze ouders morgen te bellen en in te lichten. Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Weet iemand wat ik nu moet doen?

Groetjes tom ( Sorry voor de spelfouten)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Kimath
12 jaar geleden
Gadverdamme, zo'n ding van de grond? Wie weet heb je zo wel een rare ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou wat zijn, aids van een joint.

Antwoorden (3)

Omdat het buiten school is gebeurt mag eigenlijk de school (leraar) er zich niet mee bemoeien. Als het in de school was of op het schoolplein dan wel, maar dat spreekt voor zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoool mag eropzicht niet mee bemoeien maar wat zijn kullie toch een stelletje vieze kerels. Je gaat toch niet iets van de grond oppakken en in je mond doen? Wat je kunt doen is keihard weigeren dat dat zo is. En gewoon met je vrienden afspreken zeggen dat het geen joint was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bang bent dat je ouders verkeerd ingelicht worden over de situatie licht ze dan NU zelf in. Je kan dan tenminste jouw versie weergeven en grote kans dat je ouders dan minder boos zijn dan als ze het moeten horen van de directie van de school. Je ouders zijn ook jong geweest:-) Wellicht krijg je een preek over het gebruik van soft drugs en thats it.. Wees eerlijk en oprecht en dan komt het allemaal wel goed! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1