Aangepast aan de mens. Dat betekent dus dat de omgeving zodanig aangepast is dat het comfortabel en makkelijk is voor de mens. B.v. de bureaustoel is zodanig gevormd dat als je erin zit dat je rug een goede houding heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :)

Andere antwoorden (1)

Je omgeving geschikt maken voor jóu, zodat je geen lichamelijke klachten krijgt. Want klachten krijgen is vaak ziekteverzuim.
Dus als je ergens in een nieuwe baan komt kan het best zijn dat de stoel van jouw voorganger niet goed is voor jou.

Hier ergonomische info over een werkplek. Gelukkig wordt er steeds beter op gelet.

http://rsi.algemeen.nl/werkplek.html