Ik heb best vaak hoofdpijn en merk dat paracetamolletjes niet meer zo goed werken kan ik er iets tegen doen

Weet iemand hoe de hoofdpijn komt hoe ik er van afkom en wat nog meer tegen hoofdpijn te doen is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (9)

Ik zou naar de dokter gaan en vertellen wat je hebt:
Kan ook migraine zijn. Anders tijdens de hoofdpijn gewoon rustig gedragen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vaak hopofdpijn hebt is er misschien meer aan de hand en moet je even bij de dokter langsgaan. Hij kan je vast beter vertellen waar de pijn vandaan komt en wat je er het beste tegen kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofdpijn krijg je door druk op de hersenen dit kan te maken hebben met Stress. Ontspan een keer. Ga es een keer niet naar werk. En slik niet zoveel medicijnen. Raak die stress kwijt. En zorg voor wat meer regelmaat in het dagelijkste leven beterschap!

Toegevoegd na 32 seconden:
Als dit niet helpt zou ik toch even naar de huisarts/dokter gaan misschien heb je wel migraine ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het beste naar je huisarts kan gaan en dan kan hij andere medicijnen voorschrijven of advies geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na verloop van tijd zijn pijnstillers juist de oorzaak van hoofdpijn. Je moet ze echt incidenteel gebruiken en niet regelmatig. De meeste pijnstillers zijn echt niet zo goed voor je gezondheid, ook paracetamol, dat onterecht als een onschuldig middel wordt aangeprezen.

Als je hoofdpijn krijgt, drink dan twee, drie of vier glazen koud water. Het koelende effect heeft vrijwel direct een kalmerende werking op de hoofdpijn. Bovendien zorgt voldoende toevoer van water (dat is iets anders dan dranken in het algemeen) dat afvalstoffen beter afgevoerd kunnen worden en dat je voldoende vulling in je bloedvaten hebt. Vernauwing van die vaten kan namelijk ook een oorzaak van hoofdpijn zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook even langs de opticien gaan, bij mij was dat t punt dat mijn hoofdpijn stopte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een goeie! +1
Finimal helpt bij mij altijd!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Finimal is hetzelfde als dure paracetamol met een kopje koffie.
Bij mij help al eeuwen saridon, is paracetamol, coffeine en heel klein beetje van een derde middel dat officieel wordt afgeraden, maar helpt mij wel vaak van de hoofdpijn af.

Je hebt erg veel soorten hoofdpijn dus algemene tips zijn moeilijk.

Ikzelf lijk wel een barometer, zit er sneeuw in de lucht weet ik dat helaas het eerst (dus ik heb last van drukverschillen). Een neusspray helpt daar wel een beetje tegen.

Verder kan ik ook wel wat spanningshoofdpijn hebben, daarvoor helpt een flinke hete douche.

De laatste soort, weet niet hoe en wat, wordt enorm veel beter als ik een muts opzet (ook gewoon in huis), hoe warmer mijn hoofd hoe beter het gaat, wordt het erg loop ik gewoon met zo'n kersenpittenzak op mijn hoofd

Er zijn trouwens mensen die zweren juist bij een koud kompres maar ik niet, nooit
13 jaar geleden
Hoor ook vaak goede verhalen over yoga bij hoofdpijn. De oefeningen werken ontspannend en stress verlagend.