Is "tv-kijken" of "slapen" wel een hobby te noemen?

Als je mensen naar hun hobby's vraagt krijg je namelijk regelmatig die 2 zaken te horen. Ik vind dat persoonlijk geen hobby's, maar hoe denken jullie daarover?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, vind ik niet. Ik vind pas iets een hobby als je er lichamelijke of geestelijke activiteit mee ontplooit en daarin ontspanning kan vinden. Dus puzzlen, gamen of internetten (geestelijke activiteit) is net zozeer een hobby als sporten, wandelen of spelletjes doen (lichamelijke activiteit). Tv-kijken of slapen is zeker ter ontspanning, maar geen hobby te noemen.

Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan die men in zijn vrije tijd uitoefent en die men graag doet, meestal met als doel om iets tot stand te brengen. Hobby's worden uitgeoefend uit interesse en voor het plezier, niet als betaald werk. Voorbeelden zijn het verzamelen van bijvoorbeeld postzegels, het geven van volwassenenonderwijs, of het beoefenen van een bepaalde sport. Het praktiseren van een hobby kan het verwerven van een aanzienlijke vaardigheid, kennis en ervaring hierin tot gevolg hebben. Persoonlijke voldoening staat echter voorop. Dus TV kijken zou dan wel in de categorie hobby kunnen vallen. Maar slapen natuurlijk helemaal niet. Je kunt er niets tot stand mee brengen en je verwerft geen vaardigheden. Je slaapt alleen maar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100