Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn sportschoenen stinken heel erg. Weet iemand wat ik ertegen kan doen?

In mijn sportschoenen hangt een doordringende, zurige lucht. Het is zo erg dat als mijn sportschoenen een tijde in een kamer staan, die kamer er naar gaat ruiken. Het is niet zo dat ik hele erge zweetvoeten heb, het is niet eens een zweetlucht. Weet iemand hoe het komt en wat ik er tegen kan doen? Ik heb al deodorant in mijn schoenen gespoten, maar na een dag of 3 kwam de lucht weer terug. Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Dat ze 3 dagen niet stinken is toch best goed? Ik zou gewoon elke 3 dagen deodorant erin spuiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deodorant of schoendeodorant?
Bij veel schoenmakers en schoenwinkels kan je van die zilveren plastic bussen kopen met blauwe draaidop aan de onderkant. Weet even niet meer hoe het heet...
Even sprayen en de geur is weg.
En nachtje naar buiten helpt bij mij ook altijd wel :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik deed mijn schoenen altijd in thee (original).
een grote emmer en daar warme thee indoen en hop je schoenen er een uur in zetten.
dan even 2 minuten met een föhn drogen en dan naar buiten. als de geur dan nog niet helemaal weg is spoot ik er nog snel een beetje deodorant op.
het hielp bij mij heel goed maar ik had dan ook van die goedkope (en deels van stof) gymschoentjes.

Toegevoegd na 31 seconden:
haha ja het klinkt heeel gek maar het hielp bij mij super goed , vraag me niet hoe ik erop gekomen ben :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en toch vraag ik hoe je erop gekomen bent =3
zelf ook geprobeerd net en werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha , ik was een jaar geleden bij mijn tante en ik kreeg een kopje thee van haar. een grote soep kom vol. maar ik ben niet zo slim dus ik stoot hem natuurlijk om. kwam hij toevallig op de schoen van mijn tante en toen hij gedroogd was vond ze het lekkerder ruiken xD geluk bij een ongeluk eigenlijk :)
wel gaaf dat het bij jou ook werkt!
Je kan't beste inlegzolen gebruiken om't te vermijden en je shoes gaan langer mee !
Sowieso elke X ladinkje talkpoeder erin is goed tegen de geur en heerlijk voor de voetjes !

Toegevoegd na 3 uur:
talkpoeder is babypowder erg goed voor zweet en stinkvoetjes en voor de conditie van de voetkes !
Inlegzolen (en altijd talkpoeder !)voorkomen het aantasten en stinken van je schoenen bovendien word eentonig maar zeker in 't begin een forse stap in 't bestrijden van je stinkvoetjes !
Als je talk blijft gebruiken lost je probleem zich vanzelf op !
In het begin zowel rijkelijk in je sok als in je schoen spuiten !
Je zal zien het houd vanzelf op gesteld dat je je sokken liefst elke dag verschoont en helpt ook om niet 100% synthetische sokken te gebruiken
Niet alleen baby's maar ook volwassenen gebruiken talkpoeder en hebben dit nodig !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja in een emmer met biotex lauw water meestal kunnen ze daar prima tegen . In oud kussen sloop ,panty lauw wassen ,ja geen stink panty:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je schoenen een week in de vriezer. De bacteriën, die de stank veroorzaken help je hiermee om zeep. Geur is daarna weer voor een tijd weg.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Babypoeder ( je weet wel voor babybilletjes) wil wel helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak schone sokken aan doen, en je kunt ook van die schoenen deo kopen.

die op m'n afbeelding had m'n broer ook, dat werkt best goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan mede aan de gebruikte kunststof liggen. Ik kan me ook zo een paar zwarte schoenen herinneren die steeds meer begonnen te stinken. Misschien is het een of andere reactie die de penetrante lucht produceert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ge sport hebt stop je schoenen vol met kranten ie zuigen het vocht & zweet op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding