Emo. Waarvan is dat een afkorting van ?

Ik weet dat ze een speciale kledingstijl hebben. Maar het is toch een engelse afkorting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
7.4K

Het beste antwoord

. Emo is een afkorting van het woord emotioneel. Het is een leefstijl voor mensen die zich vaak depri voelen. Er wordt ook vaak gezegd dat die zichzelf verwonden om zich beter te voelen maar dat doen ze niet allemaal.
Emo's hebben vaak een aparte muziek en kledingstijl. Zoluisteren ze bijvoorbeeld naar muziek zoal ''Panic at the disco!'', ''30 seconds to mars'', ''Gym class heroes''.De kledingstijl is meestal een skinny jeans (een strakke broek) met allstars of sneakers, en een vest of strak shirt. Ook dragen sommigen niet te felle kleuren maar sombere. De haarstijl is anders van een emo. Meestal hebben die als kenmerk een a-symmetrisch kapsel met een lange lok voor hun gezicht met veel laagjes in hun haar. Ook hebben ze welleens een piercing in hun lip of kin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Emo komt van emotional. Oorspronkelijk was het een muziekgenre: emocore, emotional hardcore. Vanaf eind jaren negentig breidde de term "emo" uit, en tegenwoordig verwijst het ook naar een modestijl en een lifestyle voor (vooral) jongeren.
Bronnen:
Amadea
12 jaar geleden
Misschien emoties ?
Emo zijn gewoon normale mensen met aparte uiting kwa kleding
Ze zijn awesome
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Emotioneel, gewoon NL