Wie ruimde vroeger de duizenden lijken op na een veldslag?

Bij vele veldslagen in de middeleeuwen vielen op één dag duizenden doden. Waar bleef men met deze lijken? Liet men deze liggen of nam er iemand de verantwoordelijkheid op zich om deze op te ruimen? Was de winnaar verantwoordelijk voor graven van massagraven of werden krijgsgevangen hiervoor ingeschakeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (1)

Volgens was er na een veldslag altijd een soort van wapenstilstand waarin beide partijen hun lijken op konden/moesten ruimen. Dit werd ook gedaan zodat de familie enzo afscheid kon nemen van de dode.