Spiegelreflex camera?

Heeft iemand verstand van spiegelreflex camera's? Ik wil er graag 1 kopen maar ik heb geen idee wat nou een goede is.. Misschien een beetje een brede vraag, maar wat zijn de belangrijkste punten waar ik op moet letten? En de belangrijkste eisen die een goede spiegelreflex camera moet hebben? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Hangt er vanaf wat jij zelf wilt, waar je m voor gaat gebruiken. Ik raad je aan om een digitale spiegelreflex te nemen. Laat je sowieso goed inlichten bij winkels en kijk (en vraag) bij verschillende winkels even rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevalling vandaag eentje aangeschaft!

Eigenlijk zijn alle spiegelreflexen wel goed, maar het gaat erom wat jij belangrijk en fijn vind! Zo heb ik de Canon 1000D aangeschaft, ik maak me geen zorgen over de 10,1 megapixels, voor mij genoeg zat, en de 7 AF points (plekken waar die op scherp stelt) is ook genoeg.
Zo kun je ook gewoon op youtube kijken hoe de fotos eruit zien met de normale kitlens (18-55mm) die je erbij krijgt.
Nogmaals, tegenwoordig kun jij gewoon kiezen wat jij wilt, en handig vind.
Zo vind ik de kleur en marco heel belangrijk. En de functies. Verder maakt t mij niet uit.

Succes, en begin 'goedkoop' zoals ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De canon 1000D is een goede beginners camera, maar als hij iets meer wil, dan kan hij beter een iets betere kopen. Hangt natuurlijk helemaal van z'n wensen af. En ik zou geen kit kopen, want vaak heb je daar minder goede lenzen op zitten. Let zeker op als je bij mediamarkt koopt, daar zijn hele leuke aanbiedingen maar de lenzen zijn vaak minder goed.
Laat ik gelijk het megapixel verhaal uit de wereld helpen.
Hier hoef je niet op te letten dit is pad van belang als je groter dan A4 gaat afdrukken het heeft geen meer waarde voor de standaard foto's die mensen meestal maken.
Het gaat meer om het formaat van je sensor en de kwaliteit van le lens.
Verder je kan een kit kopen.
Dit houdt in een body met een standaard lens, maar je kan ook een losse body en een betere lens naar eigen keuze en wensen kopen.
Ik persoonlijk zou voor een losse body en een betere lens gaan met minimaal 2,8F dit is de diafragma en tevens de lichtsterkte van de lens.
Voor het merk zou ik persoonlijk voor een canon gaan omdat deze makkelijk in gebruik zijn en van goede kwaliteit.
Ik kan je ook een leica adviseren maar dan ben je een paar duizend euro lichter ;)
Mocht je meer willen weten vraag maar.