Wie gebruikte als eerst de telefoon. uitgezonderd MR.Bell en de assistente

Wie heeft hem als eerst gebruikt. Ik denk zelf de rijke families maar ik wil er wat meer info over.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

De eerste commerciële telefoon van Bell, uit 1877, werd als eerste klant door een bankier uit Boston gebruikt. Hij schafte twee apparaten aan voor de speciaal voor hem aangelegde telefoonlijn tussen zijn bank hartje Boston en zijn huis in Somerville (ongeveer 5 mijl). Erg gebruiksvriendelijk was deze eerste telefoon niet: je moest de opening steeds wisselen van mond (= spreken) naar oor (= luisteren).
Onder de mensen die daarna zo'n toestel aanschaften behoren schrijver Mark Twain en president Rutherford Hayes.
Amadea
13 jaar geleden
Spelende kinderen nadat in 1810 de Brit Peter Durand het metalen conservenblik had uitgevonden. Dat was vèr voordat Alexander Graham Bell belde.....