Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is internet een marketingcommunicatie instrument of een middel?Graag met bron antwoorden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
543

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het hebben van een website op zich is een middel en soms niets meer dan een digitaal visitekaartje. Ook een nieuwsbrief die via e-mail wordt verspreid is internet, maar ook nog steeds een ondersteunend middel.

Ola zette bijvoorbeeld een vergelijkingswebsite op om te laten zien dat ijsjes niet veel meer calorieën bevatten dan andere producten. In dit geval wordt internet m.i. als middel gebruikt omdat het ondersteunend is. Ik zie middel zelf dan ook meer in begrippen al indirect / ondersteunend.

Bij een marketinginstrument gaat het om een actieve marketinginspanning. Het internet kan hier evenwel goed voor worden gebruikt. Een website die een quickscan uitvoert om te kijken of een product bij iemand past en hierin een advies uitbrengt zal als instrument gezien kunnen worden.

Ik denk dat de begrippen instrument en middel heel dicht tegen elkaar aan liggen. Als je deze vraag stelt n.a.v. een opdracht op een marketingopleiding, dan denk ik dat je deze begrippen eerst voor jezelf goed moet definiëren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding