Hoe kan ik voorkomen dat ik vroeg in de ochtend naar de wc moet?

Hallo,

Ik heb de laatste tijd ( nu ook) last van het volgende:
Ik moet vroeg in de ochtend naar de wc moet om te plassen.
Dit beïnvloed mijn slaap aanzienlijk. Dat komt omdat
het koude wc vloer , of de wc licht me min of meer
meteen wakker maakt. En natuurlijk omdat ik zelf
op de zolder woon en de wc op de begane grond is.

( Hierdoor maak ik door mijn gebons op de trap
min of meer iedereen wakker haha).

Maar goed hoe kan ik voorkomen dat ik vroeg
in de ochtend naar de wc moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
7.3K

Het beste antwoord

Weinig drinken vanaf een uur of 6 tot 8 (afhankelijk van je bedtijd) de avond er voor, en zeker gen vochtafdrijvende dranken als koffie, energy of alcohol. Een normaal gezond mens boven de pakweg 5 tot 7 jaar oud zou feitelijk altijd de hele nacht moeten kunnen doorslapen zonder voortijdig wakker te worden om te plassen.

Tijdens de zwangerschap, na de menstruatie of andere perioden / aandoeningen waarbij je tijdelijk veel vocht vasthoudt dat later weer afgedreven moet worden is het haast niet te voorkomen. Kun je het niet vermijden en vind je het erg vervelend er 's nachts uit te moeten, dan kan een po op de kamer een goede oplossing zijn.

Als je op de zolder slaapt en ' iedereen wakker maakt' schat ik echte in dat je nog erg jong bent, en zit je gewoon de hele avond voor je naar bed gaat veel te veel te hijsen. Na het avondeten eigenlijk niet meer (dan één glas) doen dus, hooguit nog wat water (veel frisdranken zijn ook vochtafdrijvend) .

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog één kanttekening : Het moment waar op je lichaam normaliter aangeeft vocht kwijt te moeten functioneert ook als natuurlijke wekker. Het KAN dus zijn dat het tijdstip waarop je moet plassen gewoon het moment is waarop je lichaam vindt dat het is uitgeslapen en het dus je natuurlijke tijd is om op te staan. Natuurlijk kun je dan nog best lekker een uurtje of langer willen slapen, maar feitelijk zit de nacht er dan op. Als dat het geval is, helpt minder drinken maar weinig. Dan heeft het voornamelijk te maken met het moment waarop je hormonen die je vochthuishouding bestieren weer gaan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien voor het slapen gaan niet meer drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een steek onder je bed te plaatsen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje zonde van het vlees , er is immers wel een onschuldig dier voor vermoord! een beetje medelijden zou naar mijn idee wel om ze plaats zijn