Hoe ga je om met grote angst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bailey, over welke angst praten we hier? Nu wordt het heel lastig om op deze vraag correct te antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, zeg het Bailey, waar been je bang voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mexicaanse griep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begin zo langzaamaan steeds meer te denken dat die Mexicaanse Griep niets bijzonders is. Het is, heel gewoon, een griep. Net als alle andere griepen die al langs zijn geweest. Het enige verschil is, dat dit een griep van een nieuw type is. Daardoor zijn minder mensen bestand tegen deze griep dan tegen de griepen die de afgelopen jaren langskwamen. Dus zullen wat meer mensen ziek worden dan anders. Nou en? Ook zo'n nieuw type griep komt regelmatig langs - het gebeurt alleen wat minder vaak dan dat een variant op een reeds bekende griep langskomt. Als je ziek wordt, dan word je ziek. Dan heb je de griep. Heel gewoon griep. Dat deze griep een speciale naam heeft, maakt niet uit. Dat vele anderen dezelfde griep hebben, maakt ook niet uit. Je hebt de griep, je voelt je rot, en je geneest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden al andere redenen gezien mbt de ophef over deze Mexicaanse griep: http://www.ad.nl/buitenland/3417690/Arts_Mexicaanse_griep_stelt_niks_voor.html

Het beste antwoord

De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest!
En wellicht is dat ook van toepassing op de angst die jij voelt.
Toch is niet in te schatten middels deze vraag wat jouw angst is.
Grote angst waarvoor en hoe groot is groot.
Stel jezelf altijd de vraag, wat is het ergste wat me kan overkomen. En hoe kan ik dat dan oplossen en hoe zal ik me dan voelen.
Denk nooit snachts na over dingen die je angstig maken, in de nacht lijkt alles 10 keer zo erg.
Probeer uitgerust te zijn, want vermoeidheid zorgt ervoor dat je angst veel erger lijkt.
Alles is relatief, maar er zijn natuurlijk een aantal angsten die moeilijk te overwinnen zijn.
We zullen dood gaan en de kans dat onze geliefden eens doodgaan is er gewoon.
Het zijn overmijdelijke zaken, maar toch, geniet van deze dag en van dit moment, hoe druk je jezelf ook maakt probeer dit moment te leven en niet alleen maar vooruit te denken over wat je nog overkomen kan.
Voor sommige angsten heb je professionele hulp nodig, schaam je niet om die te zoeken.
En verder: ga een probleem of angst nooit uit de weg, je komt het toch altijd weer tegen.
Face your fears en live your dreams!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn vraag ging over de mexicaanse griep. en ik vind dit antwoord het beste aansluiten.
nu even een recactie op de reacties
bailey heeft 7 gaatjes :(:(
bailey moet 2 keer terug komen volgende week.
bailey heeft er nog meer maar door de zwangerschap mag je geen foto’s.
dus november foto’s erbij.
bailey haar onderste verstandskiezen moeten eruit.
bailey is niet zo blij.
jullie vast nu denken dat mijn gebit zwart is ofzo.
kan jullie geruststellen dat ik een gaaf gebit heb met een paar gaatjes.

Andere antwoorden (9)

Angst voor wat?

Want persoonlijk zou ik gewoon de confrontatie aan gaan. En ik zal zeer zeker niemand uit de weg gaan in dat geval. Want hetgeen, waar je bang voor bent kan alleen maar verschrikkelijk meevallen...

En angst voor een bepaalde gebeurtenis. Het zei zo. Kwestie van ondergaan. Maar wellicht ben ik niet de juiste persoon om daar het juiste antwoord op te geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
confronteren, of psycholoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel slecht, kan ik van wakker liggen hoor en desnoods opstaan om 2 uur. Dan ga ik even koffie zetten muziekje op, iets in die trend. Proberen te relativeren; grote angst pakt je het beste beet in de nacht, als alles stil is en je helemaal op jezelf ben terug geworpen. Dan komen de spoken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spoken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, denkbeeldigen dan ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmm... ik denk, dat je beter een beker warme melk kunt nemen i.p.v. koffie ;-)
Er staat speciaal bij , grote angst!
Daar schrik ik erg van.
Vraag me meteen af wat is er dan mis?
Waarom grote angst en waarvoor dan?
He fijt dat je dat er niet bij heb gezet is zorgelijk.
Jij weet wel waarvoor, hoe kan ik dan nu een antwoord geven. Angst voor spinnen had je wel gezegd.
Straatangst ligt al een stuk moeilijker.
Angst voor de dood? Bijna niet bespreekbaar!
Angst is een signaal van het lichaam dat je iets niet onder controlle hebt.
Grote angst is het signaal dat je controlle drijgt te verliezen.
Als angst je leven gaat beheersen moet je snel om hulp.
Misschien schat ik je vraag verkeerd in.
Of heeft het geen betrekking tot jou maar een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een tegenvraag willen stellen. Wat is je grootste angst? Om met een auto van de brug te vallen. Daar kun je actief en passief iets aan doen. De brug mijden en een cursus auto te water volgen. Maar angst om dood te gaan kun je niet overwinnen door het voorzichtig steeds een beetje verder te proberen.
Het hangt van je persoonlijkheid af hoe je er mee om kunt gaan. Je zou:
1_Er veel over kunnen praten met anderen en op die manier je emotie onder controle kunnen krijgen
2_Op een rij kunnen zetten van wat zijn de risico's en hoe kan ik daar mee om gaan. Schemaatje van maken en als richtlijn gebruiken. Deze kun je dan later aanpassen
3_Mee aan het werk kunnen gaan. Confronteren, ondergaan.
Afhankelijk van hoe je verder in elkaar zit kun je bij 1 er vervolgens schematisch een uitwerking van maken en dat weer bepraten of Naar aanleiding van de gesprekken mee aan het werk gaan. Bij 2 kun je eerst met mensen praten over je schema naar aanleiding van je schema en dan aan het werk gaan en bij 3 kun je naar aanleiding van je eerste ervaringen met andere mensen praten.
Ik baseer dit verhaal op menselijke dynamieken (human dynamics voor sommigen) en zou daar soms een hele site over kunnen volschijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ik beschrijf wat je zou kunnen doen dan bedoel ik dat dit een eerste stap is. De volgende stappen zijn geen recept naar het overwinnen van angsten maar geeft meer aan hoe verschillende mensen om kunnen gaan met het gegeven angst. De een heeft meer nodig om er over te praten de ander moet er mee werken en een derde moet het eerst systematiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer positief te affirmeren. Helpt vaak wonderwel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga na of mijn angst reeel is. Is dat het geval, dan mag het er zijn en probeer ik het te accepteren. Angst is er namenlijk niet voor niets. Neemt een reeele angst een te grote proportie aan dan zou ik voor mezelf de afweging maken of dat het me waard is en de gedachten die aan de angst ten grondslag liggen eens goed onder de loep nemen.
Een niet-reeele angst zou ik aangaan, als ik er last van heb tenminste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ons deze vraag te stellen.

Nu alleen nog je adres erbij, en we spreken af dat we allemaal langskomen. We nemen allemaal iets mee, we maken het heel gezellig.

En dan, op het hoogtepunt van ons feestje, sleuren we je met ons allen mee naar de tandarts.

Dat is zo langzaamaan de enige manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tandarts, hoe kom je daar op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beredeneerde gok. bailey mag zeggen of ik goed of fout heb gegokt. Ze mag natuurlijk ook zwijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Bailey, ik geef even een tip bij je gebrokenkiesvraag, lijkt me daar meer op zijn plek dan bij deze algemenere vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie net dat bailey heeft gezegd dat het de Mexicaanse Griep betreft. Ik heb een reactie gegeven bovenaan deze pagina, bij de vraag zelf. Kort samengevat: wat is er nu zo erg aan een griepje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, en bailey is vandaag naar de tandarts!!!!!!!! Ben benieuwd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, als dat maar goed komt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bailey heeft 7 gaatje :(:(
bailey moet 2 keer terug komen volgende week.
bailey heeft er nog meer maar door de zwangerschap mag je geen foto's.
dus november foto's erbij.
bailey haar onderste verstandskiezen moeten eruit.
bailey is niet zo blij.
jullie vast nu denken dat mijn gebit zwart is ofzo.
kan jullie geruststellen dat ik een gaaf gebit heb met een paar gaatjes.
Je kunt in het algemeen ergens een grote angst voor hebben. Als het je leven gaat beheersen zou ik zeggen ga naar een hulpverlener. Bijvoorbeeld straatangst of rijangst e.d.
Maar is het iets waarvoor je bang bent, zoals bijv. spinnen, dan is dat een ander verhaal.
Je kunt ze uit de weg gaan, maar je kunt ook een schoen of zo pakken en net zo lang slaan totdat ie morsdood is.