Hoe leer je een hond trucjes?

Ik heb een nieuwe hond, een zwarte labrador. Hij kan misschien wat minder goed omgaan met de katten,maar daar gaat het niet over.
Heel veel mensen hebben honden met leuke trucjes. (Pootje geven, lig,zit) ik heb al geprobeert hem 'zit' te leren maar hij loopt gewoon door.
Hoe leer ik hem een trucje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Door de hond te laten weten wat je wilt, bij een bepaald commando. Dus als je zit zegt, dan duw je zachtjes op zijn achterlijf. Als hij dan gaat zitten, geef je hem een lekkere snack. Zo niet, dan niet uiteraard.
Als je dit een paar keer herhaalt, snapt de hond: Ik krijg wat lekkers, als ik ga zitten als het baasje 'zit' roept. Dan gaat hij het vanzelf doen.

Met geef poot: Je hond zal als je zachtjes tegen de achterkan van de poot tikt terwijl hij zit, zijn poot wat opheffen. Dus je doet hetzelfde als bij zit: Commando, tikje, poot => belonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Belonen als hij doet wat jij wilt. Hondenbrokken of een goede knuffel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
labradors zijn heel slim en leren snel

spend iedere dag tijd uit aan het helpen trucjes leren van je hond beloon hem als hij het goed doet MAAR STRAF HEM NIET ALS HIJ HET FOUT doet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met je hond op een honden/puppy cursus gaan. Mischien is dat een optie.