De god van sport ofsoo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is Ajax, een Griekse god uit de oudheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de Griekse god "Ajax"

http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/project/953758/histoclips/2157332/geschiedenis/item/3034190/de-oude-grieken/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is volgens mij een Joodse god uit een mythe over de derde ster op het gewaad of iets dergelijks..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niko
13 jaar geleden
je doet je naam eer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker geen Ajax-fan, als je over joden begint? Hoe gemisinformeerd kun je zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je een sollicitatieformulier voor de Mac Donalds:
http://www.mcdonalds.nl/werk/direct-solliciteren
Die 'vent' is de Griekse God Ajax ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen griekse god, maar een griekse halfgod oftewel held. Dus de griekse halfgod Ajax.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom drie minnen? Het antwoord is wellicht wat miereneukerig, maar wel het enige geheel juiste antwoord tot nu toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij nader inzien ook niet geheel juist, maar toch wel het meest dicht bij de waarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er dan niet juist aan? Ben wel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste heb je waarschijnlijk niet de juiste Ajax voor ogen (maar dat is bij praktisch iedereen zo, inclusief mijzelf tot gisteren). Ten tweede stamt die Ajax (de onjuiste) wel af van Zeus, maar hij zit al in de 4e generatie of zo. Dus of je dat nog een halfgod mag noemen, weet ik niet.
Ik dacht eerst ook dat het ging om de bekende Ajax, door velen gezien als halfgod, maar bij enig nader onderzoek bleek dat niet zo te zijn.

Er zijn 2 Ajax-en. Ajax de Grote, en Ajax de Kleine. De meesten kennen Ajax de Grote, die vaak wordt gezien als halfgod (maar geen goden als ouders had, dus eigenlijk ook geen halfgod is). Het is echter Ajax de Kleine, waarnaar de voetbalclub Ajax is vernoemd en die figureert in het logo daarvan. De voetbalclub is naar de kleine vernoemt, omdat deze zo snel kon lopen.