Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je van een tik af?

Ik heb een tik om engels te praten, mensen vinden dat heel irritant terwijl het automatisch gaat. Ik spreek het alsof het mijn moedertaal is terwijl mijn achternaam hardstike hollands is, hoe kom ik van de tik af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel handing toch als je op vakantie bent?! ik zou hem niet helemaal af leren :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zelf niet vervelend vindt, dan zou ik er helemaal niks aan doen! Je echte vrienden accepteren jou zoals je bent. Iedreen heeft wel een of meer kenmerken die maken ( een stukje ) wie je bent..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duits leren;)?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Meestal kan je daar niets aan doen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het afleren, maar de vraag is of dat hier wel gewenst is. Natuurlijk is het ook niet helemaal goed als je heel de tijd Engels spreekt, maar je moet die taal natuurlijk niet afleren.

Wat je bijvoorbeeld kan doen is een elastiekje om je pols, en elke keer als je iets Engels zegt 'schiet' je dat elastiekje tegen je pols. Geloof me, dan leer je het vanzelf af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel jongeren praten te pas en te onpas Engels, omdat ze denken dat dit hip is. Dit terwijl de Nederlandse taal ook hartstikke cool is.

Probeer niet mee te lopen met de rest en praat gewoon Nederlands als je met Nederlanders omgaat. Je komt waarschijnlijk genoeg toeristen/ buitenlanders waarop je je Engels kan oefenen. Hartstikke handig, dat je deze taal zo goed spreekt, maar laat het niet ten koste gaan van je moedertaal. Als je je dit realiseert, dan gaat het Nederlands praten vanzelf makkelijker.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Vaak kunnen cognitieve gedragstherapeuten je van een tic afhelpen. Wel een goede uitkiezen (even bij de huisarts checken)
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door mensen te vragen ,als je engels praat,je er op attent te maken en dan gewoon overgaan naar nederlands,succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding