De klok van mijn vriendin werkt niet meer op een batterij Zie uitleg. Wat kan zij evt. doen?

De klok wordt volgens haar via een satelliet aangestuurd. De batterij was nu leeg en na die vervangen te hebben loopt de klok nu na 4 dagen nog steeds niet. Ze heeft meerdere nieuwe batterijen geprobeerd. Ze had in het verleden ook steeds problemen als de batterij vervangen moest worden maar dan deed hij het na een tijdje ineens weer.
Het is een keukenklok.

4 jaar geleden
in: Overig
5.4K
ronron1212
4 jaar geleden
Welke klok is het merk en zo
Pieterke
4 jaar geleden
Dat weet ik niet, zal ik aan haar vragen.
jc54
4 jaar geleden
Heeft ze niet per ongeluk de batterij er verkeerd om in gedaan?
TurfGraver
4 jaar geleden
Zit er geen reset knop op?
Pieterke
4 jaar geleden
@jc54. Die batterij zit er goed in.
@Turfgraver ik heb geen idee of er een resetknop op zit. Zal het haar vragen.
Pieterke
4 jaar geleden
@ronron1212 het is een Commodoor, radiocontrolled.

Antwoorden (1)

De klok is dus stuk.
Kleine kans dat het aan de contactpunten van de batterijtjes ligt. Als die schoon zijn kan het wijzermechanisme vastzitten. Voorzichtig schudden zou dit kunnen verhelpen.
Als de oorzaak in de elektronica zit, helpt alleen een nieuwe klok.
Of als de klok nog relatief nieuw is, klagen bij de verkoper.
Ik lees dat het een Commodore keukenklok betreft. Mooi design, maar ze kosten slechts een paar tientjes. Dus erg hoge verwachtingen mag je dan niet hebben.
Er is natuurlijk niets op tegen de klok naar een Repair Café te brengen.
Repair Cafés zijn gratis toegankelijke bijeenkomsten die draaien om (samen) repareren.
Hier kan je vriendin het dichtstbijzijnde café vinden:
https://repaircafe.org/bezoeken/
Toegevoegd op 22 oktober 2019 10:29: tekst
SimonV
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Het helaas een oude klok.
SimonV
4 jaar geleden
Zelfs over een defecte klok die honderden euro’s gekost heeft en bijvoorbeeld vijf jaar oud is kun je klagen. Het hangt samen met de verwachte levensduur en prijs van de klok.
Bij de goedkope Commodore klok heeft dat inderdaad weinig zin.
Zie verder toevoeging antwoord.