Synoniem van stemmen?

Stemmen als:

Ik hoorde de stemmen vanachter de witte muur, waar een groot rode muurkleding op was aangebracht. De stemmen maakte me angstig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je zou het gewoon kunnen vervangen door 'ze':

'Ik hoorde de stemmen vanachter de witte muur, waar een groot rode muurkleding op was aangebracht. Ze beangstigden me.'

Ik zou als ik jou was ook nog eens nadenken over 'waar een groot rode muurkleding'. Dit is op z'n zachtst gezegd een kromme zin. Ik neem aan dat je met 'muurkleding' een wandtapijt of muurkleed bedoelt. Je zou het dan als volgt kunnen opschrijven:

'Vanachter de witte muur met het grote rode wandtapijt hoorde ik de stemmen. Ze beangstigden me.'

of

'Angstaanjagende stemmen klonken vanachter de witte muur met het grote rode wandkleed.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je :).. Deze zin was achter alleen als voorbeeld bedoelt. Had ik eigelijk even moeten melden.

Andere antwoorden (1)

"het geluid van met elkaar pratende mensen", klinkt spannend in deze zin.