Hoe stel je je op als O.R. indien de directie niet reageert op de via/ e-mail gestelde ( vragen ) verzoeken ?

Niet alle punten moeten ( of kunnen ) maar blijven liggen tot de overlegvergadering.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Vragen stellen via mail is een vrij indirecte manier van communiceren en het geeft de bestuurder veel mogelijkheid om er onderuit te kunnen komen. Vergeet niet, de communicatie tussen OR en bestuurder is vaak een politiek spel, en het is verrekte makkelijk voor een bestuurder als ie onder sommige vragen uit kan komen.
Het beste kun je middels een informeel overleg of een extra ingelaste overlegvergadering het niet beantwoorden van de mailtjes aan de kaart stellen (dus niet ingaan op de vragen zelf). Maak het concreet: toen en toen hebben we deze en deze vraag via mail gestuurd, geen antwoord ontvangen. Aangeven waarom het voor jullie belangrijk is dat deze vragen niet onbeantwoord blijven liggen. Vragen wat de reden is dat deze vragen blijven liggen. En dan nieuwe afspraken maken over het tijdig beantwoorden. Zo kun je hem in de toekomst aanspreken op het niet tijdig beantwoorden van de vragen.
Als OR heb je overigens altijd het recht een extra overlegvergadering in te lassen als je niet voldoende tijd hebt tijdens de gewone overlegvergaderingen. De bestuurder moet deze vergaderingen bijwonen. Zo voorkom je ook dat je niet alle vragen beantwoord blijven.
Oja: als het vragen zijn die slaan op een adviesaanvraag: noteer welke vragen niet zijn beantwoord. Mocht het ooit tot de ondernemingskamer komen (hopelijk kom je nooit zover....), dan sta je behoorlijk sterker als je aan kan tonen dat de bestuurder je vragen niet beantwoord heeft .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer je als OR in deze sterk in je schoenen staat en het belang van de zaak een en ander rechtvaardigt zou ik het gebruik van de (interne) fax overwegen.

Zo'n aangetekend stuk is namelijk ook weer zo wat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aanspreken in de wandelgangen doet vaak ook wonderen.
ik krijg erg veel mail en bij sommige moet ik even nadenken voor ik kan antwoorden, dan komt er iets tussen en schuift het mailtje naar beneden, ben ik het vergeten.
ik wil maar zeggen het hoeft geen onwil te zijn dus op een normale manier aanspreken en vragen of ze al een reactie hebben op je mail.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In theorie heeft de directie het recht om pas antwoord te geven in de overleg vergadering...

Dit geeft ze echter wel alle tijd om met één voor hun zo gunstig mogelijke oplossing/antwoord te komen...

Vergeet alleen niet dat je als O.R. vaak sterker staat dan de directie überhaupt zou willen toegeven...